کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
یه روایتی بود ...

که امام علی (علیه السلام ) در یه روز برای دو نفر با گناه به ظاهر یکسان ( فکر میکنم زنا) دو حکم کاملا متفاوت میدن
درسته که ما دادگاه داریم و براساس یه قانون مدون و خشک قضاوت میشه اما توی دادگاه اصلی
که قاضی اون خداس ... و همه میدونیم خدا قاضی مطلق هست ...
بر اساس خیلی شرایط و مسائل مختلف حکم میشه
یعنی لازمه ی عدالت همینه

و من فکر میکنم هرکس پیش خودش تقریبا میدونه چند چنده ...
سلام

میلاد جان نوشتی تمام با حکمی که نظر شخصیته کاری ندارم نظر شخصی خودتهKhansariha (18)

دوستمون آقای کمک درست مفرمایند اون روایتی که شما گذاشتید حضرت علی (ع) میخواتسن اتیش بزنن به خاطر لواط بود نه خودارضایی حضرت علی (ع) که خود معنی عدالت هستن در برخورد با شخصی که بسیار خودارضایی میکرد (برداشت آزاد : از کارش هم پشیمون نبود اسمش هم در رفته بود ) چند ضربه به پشت دست این جوان زدن و از بیت المال براشون زن گرفتن

امام جعفر صادق (ع) فرمودن خودارضایی فرمودن نکاح با خود است نه لواط با خود


حدیثی که من دارم اینو میگه53258zu2qvp1d9v

امام(ع) صادق می‌فرماید:

« ثَلَاثَةٌ لَا یُکَلِّمُهُمُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَا یَنْظُرُ إِلَیْهِمْ وَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ النَّاتِفُ شَیْبَهُ وَ النَّاکِحُ نَفْسَهُ وَ الْمَنْکُوحُ فِی دُبُرِه؛ِ[10] سه گروه‌اند که خدا در روز رستاخیز با آنان سخن نمى‌گوید و به آنان نظر رحمت نمى فرماید و برای ایشان عذابى دردناک است: آن که ریش خود را بکند، آنکه با خودش ازدواج کند (استمناء کننده) و آن کس که با او لواط شده باشد.»


از امام صادق (ع) درباره استمنا پرسش شد. حضرت فرمود: گناهى بزرگ است، خداوند در كتاب خود از اين عمل نهي فرموده است.
كسى كه به چنين عملى دست مى‏زند، گويى با خود ازدواج كرده است و اگر از كار وى آگاه مى‏شدم با وى غذا نمى خوردم.

سؤال كننده پرسيد: منبع اين سخن از كتاب خدا كجاست؟

حضرت فرمود: در آيه (فمن ابتغى وراء ذلك فاولئك هم العادون (مؤمنون،آیه 7)

مراد از وراء ذلك استمناء می‏باشد.وسايل الشيعه، ج 28، ص 364.

تو بد بودن و گناه بودن این کار شکی نیست
یا علی
سلام
اگه گفته شود این گناه معادل آن گناه است که مجازاتش یکی نیست مثلا شنیدیم حدیثی که میفرماید غیبت بالاتر از زنا است یا اینکه دروغ معادل 80 (دقیق یادم نیست چه تعداد) زنا است پس دروغگو 80 برابر زناکار تو این دنیا مجازات بشه
4fvfcja

نیو میلاد جان ، قرآن و احادیث بر پایه ی حقیقت بیان شده اند ، و حقیقت داری مراتب هست ، مثل نور ، مثل الله نور السموات و الارض ،

اینه که خیلی از آیات قرآن و احادیث رو تا اون حقیقت رو پیدا نکنی ، توی فهمشون گم میشی و یا برعکس استنباط میکنی ،

توضیح بیشترش رو بخوای باید روی قضیه توحید تحقیق کنی بعد از بالا بیای پایین رو بررسی کنی ، بر عکسش سخته ، اسیر اعتباریات و اسم ها میشی ،

.
سلام بچه ها
شرمنده یه چند وقتی‌ نبودام ولی‌ خوشحالم که در نبود من این بحث‌های جالب اینجا برگزار شدن

خیله خوب...من سعی‌ کردم پست‌های قبلیتون رو بخونم و خیلی‌ هارو هم خوندم
ماشالا آقا مجتبی‌ که دست تایپش خیلی‌ خوبه

من شخصاً با نظر اول آقا میلاد موافقم مخصوصاً اونجای که در مورد آزادی تفکر در دین حرف میزدن
توی قرآن هم ( هر کسی‌ که خونده میتونه به من حق بده) نوشته شده که آدم باید در مورد دین فکر کنه و همه چیز رو سر سری قبول نکنه
بخاطر همین به نظر من خیلی‌ مهم که ما بتونیم در یک فضای دوستان بشینیم و با هم در مورد این جور مسائل به بحث بشینیم

چه جای بهتر از این کانون؟ من واقعا خوشحالم که تو تاپیکمون همیشه نظر‌های مختلفی‌ وجود داره....اینجوری بحث‌ها هیچوقت خسته‌کننده نمیشن
در مورد پست آخر آقا مجتبی‌ باید بگم که فقط تا حدودی موافقم
من راستش رو بخواید به احادیث اعتقاد بخصوصی ندارم

این رو به عنوان ی نفر میگم که داره تاریخ می‌خونه ... اگه از نگاه امروز بهشون نگاه کنید، چه کسی‌ میتون ثابت کنه که این حرف‌ها واقعا اون موقع از امامان زده شدن؟
منظورم اینه که بین امامان و امروز حدودا ۲۰۰-۳۰۰ سال فاصله هست
تو این دوران همه چیز میتون اتفاق افتاده باشه ...چه کسی‌ میتونه تضمین بکنه که آیا واقعا این گفته امام؟؟؟؟
یا اصلا امام این رو در ‌چارچوب حرفهای دیگی‌ نزده و بقول بچه‌ها اشتباه از حرف‌هاش برداشت نشده؟
در موردش فکر کنید ؛ )
(1391 دي 10، 23:00)مجتبی نوشته است: [ -> ]4fvfcja

نیو میلاد جان ، قرآن و احادیث بر پایه ی حقیقت بیان شده اند ، و حقیقت داری مراتب هست ، مثل نور ، مثل الله نور السموات و الارض ،
.

فکر کنم اگه قرآن و احادیث رو توی یک مرتبه قرار ندیم بهتر باشه،
چه خداوند در قرآن هم گفته که این کتاب رو تا آخرین روز از تحریف حفظ می کنه،
و همین این رو، جنبه ای از معجزات قرآن بر می شمارند.

ولی در رابطه با احادیث این گونه نیست،
حالا یه سری احادیث معروف و متواتر رو بگذاریم کنار؛
در رابطه با باقی احادیث خدا می دونه، می تونه در همه ی زمان ها تحریف شوند، کم و زیاد شوند؛ چه بسا جعل هم!

53
آفرین حقیقت قرآن همون حقیقت امامه یا برعکس .

حالا اگه حقیقت قرآن رو فهمیدی ، حقیقت حدیثه رو هم میفهمی .اصلی باشه که هم افقن . نباشه که هیچی .





"قرآن و احادیث بر پایه ی حقیقت بیان شده اند ، و حقیقت داری مراتب هست ، مثل نور ،"


"اینه که خیلی از آیات قرآن و احادیث رو تا اون حقیقت رو پیدا نکنی ، توی فهمشون گم میشی و یا برعکس استنباط میکنی ،


توضیح بیشترش رو بخوای باید روی قضیه توحید تحقیق کنی بعد از بالا بیای پایین رو بررسی کنی ، بر عکسش سخته ، اسیر اعتباریات و اسم ها میشی ،"


.

من یه چیززی رو می خوام مطرح کنم که خیلی وقته ذهنم رو مشغول کرده:
من (شاید خیلی از ما)
داریم عمرمون رو تلف می مکنیم چرا؟
چو زین مذهب تردید به جایی نرسی یا رومی رومی باش یا زنگی زنگ
اگه بیت اشتب نوشتم شرمنده درست یادم نبود
من میگم مسلمون هستم ولی دقیقا فقط دارم میگم
(جز خ.ا که ما برای ترکش اینجاییم)
خیلی کارا می کنیم
مثلا تراشیدن ریش یا گوش دادن به موسیقی من خودم
هردوتای اینا رو انجام میدم تازه سه تا ساز هم میزنم
(حالا کاری نداریم که بعضی از مراجع گفتن مورد نداره)
چرا چون براشت من این بوده که خدا یه حدودی قرار داده و من اونا رو رعایت میکنم
ولی خیلی ها میگن دینی که آدم خودش خط قرمز هاشو توش مشخص کنه دیگه دین نیست
ولی از یه طرف هم همه ما انسانیم حتی اگه هیچ گناهی هم نکنیم
همه عقایدمون صحیح نیست
فکر نکنم کسی بتونه همچین ادعایی بکنه
مثلا در مورد  همین رایتل یک فتوا هایی عجیبی شنیدم که اصن با
عقل جور در نمی آمد
اما قربون خدا وقتی قرآنشو(معنی) میخونی از عقل گراییش لذت می بری
پس ممکن خیلی ازین عقایدی که خیلی ها دارن اشتبا باشه!
خیلی وقتا وقتی تو اتو بوس نشستم یه نیگا پایین پامو می ندازم میگم واقعا اینجا چراانقد باید کثیـف باشه مگه ما مسلمون نیستیم
چرا نباید این اصل هارو رعایت کنیم؟
ببخشید طولانی شد
کل مطلب اینکه:من می تونم با اون چیزی که از قرآن می فهمم
خودم به برداشتم از دین عمل کنم؟(و بعضی از احادیث)
همه دنیا میرن جهنم ما مسلونا میریم بهشت؟؟
ما تو زاهدان سنی(اهل تسنن) زیاد داریم
یه حرف خوبی میزنن میگن آدم یه روز ب دنیا میاد یه روز هم از دنیا میره
نه موقع ب دنیا آمدنش باید خیلی شاد شیم نه موقع رفتنش اعتدال
ولی ب نظر شما کارای ما دیگه زیاده روی نیست

به علاوه اگه متن مشکل داره(از لحاظ های چارچوب سایت)
مدیران عزیز زحمت ویرایش رو بکشن)
مرسی
در راه مانده جان کسی که بخواد گناه کنه گناه می کنه

اینکه ما خودمون رو از تکنولوژی عقب بندازیم واسه خاطر اینکه
ممکنه دوتا جوون....

واقعا بده

اتفاقا فوایدش بیشتر از معایبش هست

و من خوشحالم که این اپراتور با قدرت داره کارشو می کنه

و فتواهای موافق 100% بیشتره

برا ازدواج موقت از آقای قرایتی پرسیدن بده؟

گفت نه چه بدی داره جامعه از فساد در میاد
به بچه ای که به دنیا میاد ارث تعلق میگیره و ...

بعد پرسیدن خب ازش سو استفاده نمیشه؟
  گفت کسی که بخواد گناه کنه گناه می کنه!

واقعا هم همینه

اصن تو جامعه اسلامی زور که نیست
حتی رهبر در مورد حجاب حرف میزد(کلیپ موجود است)گفت نباید زور کنند جوانان رو تا دین زده بشن
نهی از منکر بکنیم ولی بازبان خوش
(1392 فروردين 14، 11:21)در راه مانده نوشته است: [ -> ]خب مراجع محترم تقلید فرمودند که video call یا مکالمه تصویری بخاطر وجود فساد در جامعه ما میتونن مفسده های تازه ای رو بوجود بیارن.یک دختر و پسر مسلمون با چت کردن حالی به حالی میشن حالا چه برسه به اینکه تصویر همدیگه رو ببینن.

من نمیگم همه از تماس تصویری سوء استفاده میکنن اما از اونجایی که اکثریت مردم ایران متاسفانه فاسد شدن و این مسئله غیر قابل انکاره بنابراین تماس تصویری در جهت پیشرفت این فسادهاست.جامعه ما همینجوری فساد زیاد داره و چیزی رو که مفسده ایجاد میکنه و همینطور لزومی به وجودش در جامعه ما نیست و ضررش بیشتر از فایدشه  رو نباید ایجاد کنن.خب این مسئله هم منطقیه هم با عقل جور در میاد.بستگی داره چجور بهش نگاه کنیم.

مسئله دیگه این که ما برای خودمون نمیتونیم با قرآن و احادیث احکام رو استخراج کنیم.لازمه اینکار یادگیری علوم سنگینی از جمله علم رجال
هستش که حقیقتا کار مانیست.و کسی میتونه از خودش تقلید کنه که به درجه اجتهاد برسه.ورسیدن به درجه اجتهاد در حوزه علمیه مستلزم دست کم 16 سال تحصیلات فشرده هستش و این یه کار فوق العاده تخصصیه.و اگر ما بخواهیم خودمون برای خودمون احکام رو استخراج کنیم مثل این میمونه که بدون هیچ تحصیلاتی بخواهیم یک نفر رو جراحی کنیم.


مسئله دیگه این که گفتین((همه دنیا میرن جهنم ما مسلونا میریم بهشت؟؟ ما تو زاهدان سنی(اهل تسنن) زیاد داریم))باید عرض کنم که در قیامت همه بر اساس اعمالشون محاسبه میشن.بعضی از مسلمین هم به جهنم میرن ولی تا ابد در جهنم نمیمونن.فقط کسانی تا ابد در جهنم میمونن که مسلمون (شیعه) نیستن. اهل تسنن هم بعد از مرگ تا ابد در عذاب خواهند بود.امام صادق (ع) میفرماید:اگر کسی سالیان سال عبادت کند و در راه خدا مجاهدت نماید و در آخر نیز در راه خدا کشته شود و او را مانند گوسفندی سر ببرند در حالی که عاری از ولایت ما بوده باشد بر خداست که او را در جهنم بسوزاند.

بعد از مرگ دو فرشته نکیر و منکر به قبر انسان وارد میشوند و میپرسند که خدای توکیست؟ دینت چیست؟کتابت چیست؟پیامبرت کیست؟امامت کیست؟اگر کسی نتواند به این سوال ها پاسخ دهد تا ابد در جهنم خواهد بود و فقط کسانی میتونن اون لحظه جواب بدن که در دنیا به یقین کامل برسن.اگر کسی تظاهر به دین بکنه,دین فقط در مغزش ثبت میشه نه در روحش.بنابر این فقط کسی میتونه جواب نکیر و منکر رو بده که دین رو در روحش ثبت کرده باشه یا به یقین رسیده باشه چون در قبر باید با روحش جواب بده نه با جسم و اطلاعاتی که توی مغزش ثبت شده.

در این مورد هم بچه ها باید طبق گفته اولم مطالعه زیاد داشته باشن و بدون مطالعه نمیشه عقاید رو اصلاح کرد.

هر کس هم میخواد عقایدش رو ابراز کنه همین جا بگه و نترسه.



ببخشید مزاحم بحثتون میشم
ولی راستشو بخواین حال نکردم با این حرفا
دوستندارم بحث کنم ولی
یکیش موسیقی
حالا کاری با دیگران ندارم ولی من خودم به شخصه موسیقی رو راهی به سوی خدا میدونم
ما بقی هم که دیگه هیچ
و این که می گین اکثر ایرانی ها فاسد شدن؟
بازم که دارین از بالا به همه نیگاه می کنین
من نمی دونم ما نمی خوایم دیگه از تکفیر کردن دیگران دست برداریم؟
به خدا دیگه بسه مونه1276746pa51mbeg8j
سلام

اينكه اين تكنولوژي باعث فاسد شدن ايرانيا ميشه يا نه نميدونم
اما اينو ميدونم كه از زماني كه آدم خلق شد خطا و فساد تباهي بوده تا به امروز
پس اگه اينجور بخوايم تصميم بگيريم و داوري كنيم بايد بگيم كه خدا هم نبايد انسان مي آفريد
چون باعث فساد و تباهي رو زمين ميشه
خدا ما ها رو با قدرت انتخاب و از همه مهم تراختيار گذاشته
پس اين محدوديت ها دردي رو كه دوا نمي كنه هيچ
باعث ميشه افراد بيشتر سمتش جذب بشن 
پس به جاي اين حرفها بايد فرهنگون رو قوي كنيم
كه بعد نيايم به يه  عده مردم يك كشور كه كلي تمدن باستان و اسلامي پشتشونه
تهمت فساد و تبا هي بزنيم
به خدا ميخوام سرمو بكوبم به ديوار 1313
باز دوباره ما پرتاب شدیم اینجا53258zu2qvp1d9v
اون از بحث ابن عربی که به جایی نرسید اینم حالا این بحث که ببینیم به کجا میرسهKool
ممنونم از بابا بزرگKhansariha (8)
من دوستدارم اینجا یه مطلبی بگم که می خوام نظراتون رو در موردش بگین303


لطفا بحث عقلی بکنیم نه بحث نقلی

اگه بحث نقلی کردین من اصلا میرم تو ماهانه در رو هم از پشت میبندم کسی رو هم راه نمیدم با برو بچ میریم تو بخش حرکات موزون ماهانه Smiley-happy114
نقل قول: امام صادق (ع) میفرماید:اگر کسی سالیان سال عبادت کند و در راه خدا مجاهدت نماید و در آخر نیز در راه خدا کشته شود و او را مانند گوسفندی سر ببرند در حالی که عاری از ولایت ما بوده باشد بر خداست که او را در جهنم بسوزاند.
خب این که نشد عدل الهی

یارو تو مکزیک به دنیا میاد چه میفهمه امام علی(ع) کی بود؟؟؟
 
ابوبکر و عمر کی بود؟؟؟؟؟؟

اصن اسلام چی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ولی شاید از خیلی از ما مسلمونا بهتر باشه

جهنم ؟

ادیسون یا هر دانشمند و مخترع غربی که کلی به دنیا و خلق خدا خدمت کردن
جهنم؟
خو داداش یه چندتا کتاب خوب بگو ببینم تو شهر ما گیر میاد؟

303

فقط جان من ارزش خوندن داشته باشه با این قیمت ها نابود نشم

نقل قول: مثل اینکه شما جوابهای من رو یا خوب نمیخونی یا اصلا نمیخونی!داداش من کمی دقت کن به حرف هام.
دمت گرم دیگهKool
(1392 فروردين 14، 12:59)در راه مانده نوشته است: [ -> ]داداش من.این حرفای من تحقیر و سرزنش دیگران نیست.جامعه ما دچار بیماری شده و این غیر قابل انکاره.حالا یه نفر مثل اون دختر بی حجاب مشکل ظاهر داره.یه نفر عین من حقیر هم مشکل باطن داره.

قرار هم نیست با این بحث ها به کسی حال بدیم یا اینکه چیزی بگیم که خوشش بیاد.

آیت الله بهجت(ره) یکی از بهترین مراجع تقلید بودند و در فقه (احکام) سرآمد همه مراجع بود.نظرشون درباره موسیقی اینگونه است:
1756. آيا معيار حرمت موسيقى فقط مطرب و لهوى بودن آن است يا اين كه ميزان تحريك و تهييج آن هم تأثير دارد؟ و اگر باعث حزن و گريه شنونده شود، چه حكمى دارد؟
ج. مطرب بودن قيدى است كه در غنا مطرح است نه در موسيقى و اصل اطراب شأنى، معيار حرمت است و نيز هر تحريك و تهييجى كه سبب فرح يا حزن شود اما در موسيقى تلهّى (نواختن موسيقى لهوى) با آلات معدّه‏ى (دستگاه‏ها و ابزار ويژه‏ى موسيقى) مطلقا جايز نيست، بلكه استعمال آن‏ها در غير لهو هم بنابر احتياط واجب جايز نيست.

1757. 1) كدام موسيقى حرام است و آيا گوش دادن به آن براى رفع خستگى ناشى از كار يا افسردگى و مانند آن اشكال دارد؟
ج. آن‏چه مطرب است، از حيث غناى حرام است و از حيث لهو با آلات موسيقى، پس مطلقا حرام است و اگر استعمال آن‏ها در غير لهو باشد، بنابر احتياط جايز نيست.

با این فتوا یعنی هر نوع موسیقی که با آلات موسیقی نواخته شود اشکال دارد.

آیت الله بهجت که به آن همه کمالات معنوی رسیده بودند اینگونه به موسیقی نگاه میکردند و شما میگی که موسیقی راهی به سوی خداست؟

از خودت میپرسم.من یه بچه مسلمونم.برای رسیدن به سعادت حرف تو رو گوش کنم یا حرف آیت الله بهجت رو؟

اگه کس دیگه ای هم نظر داره بذاره فقط به نظر دیگران توهین نکنه
داداشی من قصد و نظرم شما نبودین بلکه تفکر حاکم بر جامعه بود که البته شمای عزیزم مقداری از اون تفکر رو داری
من به شخصه به تمام افراد جامعه به صورت یه فرد انسان نگاه می کنم و اصلا و به هیچ وجهی قضاوتی برای آخر و عاقبتش ندارم فقط اینو میدونم که اون رو خدا دوسش داشته که آفریده و هیچ فردی نمیتونه بگه که بهشتیه یا جهنمی خدا میدونه که به هیچ شخصی هم نگفته و نمیگه.53
بحث شمام در مورد موسیقی شاید برای خودتون قانع کننده بود ولی اصلا من رو قانع نکرد
من می خوام عقلم قانع بشه و شما دلیلی براش نیاوردین303
در این باره به دو بیت بسنده می کنم

حیثیت عشق و اوج پرواز از اوست ............ ادراک ظریف نغمه ی ساز از اوست

جاری شده در ضیافت آینه ها ..................تمثیل زلال آب و آواز از اوست

ببخشید من این شعر رو از حفظ نوشتم اگه دقیق نبود ببخشین42

موفق و پیروز باشینKhansariha (8)