کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تو این قهد الاهداف ( اصلاح از خودم در کردم) راحت ترین و کم دردسر ترین هدف ارشد خوندنه
یعنی هم داری یه کاری می کمی که به نظر مفیده هم چه قبول بشی چه نشی بردی
ولی راهای سخت تری هم هست که شاید بهتر باشه یکیش ازدواجه و صدتا غیر از ازدواج
به اونام فر کنیم بد نیست
آقای ایده جان خب ایده بده ببینیم اهداف چیا می تونن باشن4fvfcja
خیلی خوش اومدییی به بحث میز گرد ما317
اهداف خودت چیه؟چند تا از اهداف مهمت رو بگی خوشحال می شییییییم ... اینطوری به تنها هم کمک کردی317
درباره تنهایی و ... با پامریدا موافقی؟یا با من؟ یا نظر دیگه ای داری؟
من با ازدواج موافقم
چرا ؟
به دلیلای مختلف که تو دو سال تحقیق و مشاوره و ... بدس آوردم
البته ازدواج با شخص مناسب که البته در مورد این هم بحث دارم

دوم چیزی که من بهش رسیدم اینه که ارشد خوندن برا کسی خوبه که به علم ارشد نیاز داره نه جایگاه اجتماعی و شغل و این چیزها
چون تو دوره ی ما میشه برا شغل و جایگاه و مهارت خیلی راحت با چندتا کلاس و مطالعه و تلاش به نتیجه رسید حتی با وقت و هزینه ی کمتر از ارشد.
خداییش همین کارشناسی ما نسبت به وقتی که براش گذاشتیم چقدر می ارزه (اصلا بحث مدرک رو نمی کنما)
به نظر من آدم اگه خودش رو بشناسه و تلاش بکنه بدون هیچ مدرکی میتونه موفق باشه نمونه اش بیل گیتس و خیلی های دیگه که حتی لیسانسشون رو هم تموم نکردند و موفق هم شدند.
اینا رو نگفتم کسی رو از ارشد خوندن منصرف کنم
خواستم گفته باشم به اندازه ی آدم های روی زمین راه برا موفقیت هست
و صد البته راه برا رسیدن به خداcheshmak
من تازه پست تنها رو دیدم4fvfcja
تنها جان هدف خوبی رو انتخاب کردی ولی باید براش انگیزه قوی ای هم داشته باشی سعی کن دلایل اینکه می خوای برای ارشد بخونی رو برایخودت معلوم کنی تا انگیزه ات قوی تر بشه اون وقت اگه واقعا تنها هدفت و تنها راه موفقیتت همین ارشد باشه پس تمام چیزایی که تمرکزت رو بهم می زنه می زنی کنار و محکم می شینی می خونی اونم با علاقهSmiley-face-cool-2
به نظر من تو باید اهداف بلند مدت تری هم برای خودت داشته باشی که ارشد گامی باشه برای رسیدن به اون هدف ها سعی کن اون هدف ها رو پیدا کنیcheshmak
دوست داریم نظر شما دوست عزیز رو هم بدونیییییم؟؟؟ فکر می کنین تنها باید چجوری به هدف ارشدش برسه ؟چجوری بتونه تمرکز کنه و بهتر بخونه؟؟؟
آقای ایده خوشحال می شیم کمی از دلایل مهمت رو برای ازدواج کردن بدونییییم
دوست عزیز تو هم با آقای ایده موافقی؟؟؟آیا تنها راه کسب مقام اجتماعی ادامه تحصیل نیست ؟؟؟ آیا ما هم می تونیم با شرایط کنونی ای که داریم مثل بیل گیتس عمل کنیم ؟؟؟
هم چنان منتظر هدف های زیبای شما دوستان عزیز کانونی هستییییم
به جمع ما بپیوندیییید
هورا جان بانیه امر خیره !4fvfcja4fvfcja! مثه این حاج خانوما که هر جا میشینن واسه این دختر خواستگار واسه اون پسر شوهر پیدا میکنن !آره دیگه شوهر!4fvfcja ! الان زن ذلیلی یه امر رایج شده ! فکرشم که می کنم تنم به لرزه میافته! مثلا فکر کن ! رفتی مهمونی میگه چرا دختر خالت بهت سلام کرد ! چرا با دختر عموت انقدر خوش و بش می کنی ! وای چرا اونو اینطوری نگا کردی !چرا گوشیتو دیر جواب دادی ! ! چرا با دوستات همش میری بیرون !! چرا با مامانم سلام کردی دست ندادی ! چرا شام اصرار کرد بمونید نموندی ! چرا ...... چرا .............................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ! اوه اوه چقدر هولناکه !!

من اینا رو که گفتم به چشم دیدم بارها و بارها ! !

مثلا همین پریروز !!
یکی از دوستام که هی بهش گفتم نگیر و گوش نکرد و گفت من دیوونشم و از این حرفا خلاصه اومده بود پیشم !! این بنده خدا من ناهار نگهش داشتم گفتم به یاد گذشته بیا یکم ساز بزنیم و بخونیم ! بنده خدا امروز دیدمش هی بد و بیرا میگفت به خودش ! که چه غلطی کردم ! منم گفتم دیدی به حرف من گوش نکردی حالا حقته !!4fvfcja بعد دلم سوخت گفتم حالا چی شده !! گفت سر اون روز که ناهار نذاشتی برم خونه !! گفتم بی خیال ....... خلاصه کلی 4fvfcjaخندیدم بهش و اذیتش کردم داشت میرفت برگشت گفت که حالا تو رو هم می بینیم !!

منم یهو رفتم تو فکر 17
پس به این می رسیم که حرف آقای ایده و تنها درست و منطقیه
که چی؟؟؟
آدم باید با عقل و منطق ازدواج کنه
باید بدونه که دختری که انتخاب کرده چجور دختریه ؟؟؟ واقعا این قدر بچه است که مدام بهت گیر بده ؟؟؟ یا شاید اصلا نمی تونه بهت اعتماد کنه ؟؟؟
نکته ی خیلی مهم که باید هممون بهش توجه کنیم اینه که تا 1 یا 2 مورد اینطوری منفی دیدیم همه چیو زیر سوال نبریم ! یعنی اگه حالا 2 نفر رو دیدی که باهم این مسایل رو دارن نباید بگی پس ازدواج بده و ازدواج نمی کنم ! باید به خودت اون قدر رشد بدی که بتونی انتخاب درستی بکنی تا از این مسایل برات پیش نیاد ! به نظر من تو باید یه انتخاب درست و حسابی بکنی و به دوستت نشون بدی که همه مثل اون نمیشن !
از نظر من ازدواج اصلا به معنی زندانی شدن و محروم شدن نیست ! بلکه آدم با ازدواج می تونه رشد کنه و به طرف مقابل هم رشد بده و تمام این رشد ها در صورتی اتفاق میفته که دوطرف به هم اعتماد داشته باشن و خودشون رو از دیگری جدا ندونن (یعنی باید به این رشد رسیده باشن که بتونن اینطوری فکر کنن) وگرنه از این مسایلی که اشاره کردی پیش خواهد اومد !!!
نظرت چیه؟
بچه ها نظر شما چیه؟
کی می خواد بحث رو ادامه بدههههه بااا بیان اهداف خودشششش؟
(1388 آبان 17، 16:43)هورا نوشته است: [ -> ]پس به این می رسیم که حرف آقای ایده و تنها درست و منطقیه
که چی؟؟؟
آدم باید با عقل و منطق ازدواج کنه
باید بدونه که دختری که انتخاب کرده چجور دختریه ؟؟؟ واقعا این قدر بچه است که مدام بهت گیر بده ؟؟؟ یا شاید اصلا نمی تونه بهت اعتماد کنه ؟؟؟

آدم باید با شناخت ازدواج کنه ! اونم شناخت کامل !! عقل منطق لازمهش داشتنه شناخته !!
اما این شناخت بدست آوردنش چقدر طول میکشه ؟؟ 1روز ؟؟ 1 هفته ؟؟؟ 1 سال؟؟

من نمیگم ازدواج بده !! ( فردا یقه منو نچسبید بگید تقصیر تو بود 4fvfcja)

اما باور کنید مشکلات بزرگ از یه سری از همین مشکلات کوچیک بوجود میاد !!

حرف شما درست همه ی ازدواجا که این شکلی نیستن !! منم اینو قبول دارم ولی شما یه نیگا به آمار طلاق بنداز !! پای درد دل 4 تاشون بشین ببین چی میگن ! 70 درصدشون میگن با عشق شروع کردیم !! خیلی هاشون با یه دعوای به قول شما بچه گانه شروع شده !! خیلی هاشون بخاطر ناسازگاریهای پدر و مادراشون با همسرشون می خوان جدا شن !!

4fvfcjaضمنا هورا جان من نگفتم همه ی خانوما اینطورین ها 4fvfcja ولی قبول دارین تو گرفتن بهانه ( اگه بخوان ) لنگه ندارن ؟؟؟؟؟ cheshmak

به هر حال تو دنیای واقعی یکم مسایل با ایده ال ادم فرق داره cheshmak
نظرات خسسسسته جان رو شنیدیم نظرات منم همینطور4fvfcja
ولی نظر شما دوست عزیز رو نشنیدیمcheshmak
نظر شما چیه ؟؟؟
اهداف شما چیه؟؟؟

هم چنان منتظر نظرات و اهداف شما در زندگییی هستییییم 317
(1388 آبان 17، 16:29)خسسسسته نوشته است: [ -> ]هورا جان بانیه امر خیره !4fvfcja4fvfcja! مثه این حاج خانوما که هر جا میشینن واسه این دختر خواستگار واسه اون پسر شوهر پیدا میکنن !آره دیگه شوهر!4fvfcja

4fvfcja چه کنیم دیگه 4fvfcjacheshmak
جدی هورا جان خیلی خوب اینجا رو اداره می کنی !! یه خسته نباشی از طرف خسسسسسسسته cheshmak

(( قابل توجه مدیران ))4fvfcja
این که بخاطر احتمال تصادف سوار ماشین نشد مثال درستی نیست ! شما دارین میگین تصادف !! یعنی یه اتفاق غیر منتظره !! ولی من دارم از یه تصمیم گیری صحبت می کنم !! شما تو تصمیم گیریتون می تونید 100 درصد کنترل داشته باشید ولی واسه حوادث غیر منتظره چند درصد می تونید کنترل داشته باشین ؟؟؟

به هر حال احتیاط شرط عقله !! ما که عمر نوح نداریم !اگه اشتباه کنیم اشتباهی است به قیمت زندگیمون! مطمئن باشید اگر خیلی از این جوانب در نظر گرفته میشد آمار طلاق اینقدر بالا نمی رفت !!


4fvfcja اسارت رو خوب اومدی تنها خانوم 4fvfcja
عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش
تنها که می خواد درس بخونه اول باید هدفش رو مشخص کنه. خیلی اشتباهه که ما درس رو برای چیزی غیر از درس بخونیم. اونهایی که درس رو برای علم و علاقشون به اون علم میخونن به جایگاه و ثروت و ... هم میرسن و اگر هم نرسن احساس نمیکنن چیزی رو از دست دادن ولی کسانی که صرفا به خاطر تو جریان بودن وارد دانشگاه میشن نه به خاطر هدف اصلی هیچ وقت از سالهایی که صرف درس خوندن کردند راضی نخواهند بود. مدیر گروه ما همیشه میگفت بدترین راه برای پولدار شدن درس خوندنه و احساس ناراحتی میکرد چون شاید بیشتر دوست داشته پولدار بشه تا دانشمند.
حالا تنها اگه میخوای واقعا ارشد قبول بشی با علاقه درس بخون یعنی مفهومی و برای خودش نه برای کنکور. ان شاء الله کنکور هم قبول میشی.
البته من خودم برای ارشد درس نخوندم تقریبا هیچی. ولی با خوش شانسی تمام و با پول شوهر خالم ارشد برق مجازی قبول شدم. اگه شما هم شانس و پول داری میتونم برای رشته های مجازی راهنماییت کنم
در مورد آقای ایده و ازدواج هم همینه
پیشنهاد میکنم به وبلاگ ایت الله شهاب مرادی یه سر بزنید
http://shahab-moradi.ir/
به نظرم اشتباهه که از ازدواج به عنوان راهی برای درمان و ... استفاده بشه. ماهیت ازدواج به نظر من پذیرفتن مسئولیت جدید برای رسیدن به آرامش بیشتره " لتسکنوا الیها" از ازدواج نمیشه صرفا به عنوان راهی برای تخلیه عواطف و احساسات عاشقانه استفاده کرد شاید دلیلی که باعث میشه ازدواجهای عاشقانه در بعضی ها خیلی موفق نباشه همینه. چون دو طرف بعد از تعدیل این احساسات دیگه چیزی برای گفتن ندارن و حاضر نیستند بار همدیگه رو به دوش بکشن
هدف من هم فعلا درسه اونم داخل ایران .
سلام دوستان،خوبین
از دوستایی که در مورد اهداف من نظر دادن تشکر می کنم و از بقیه هم به خاطر شرکت توی این بحث ممنونم
خب بریم سر اصل مطلب
خسته اما جان باهات موافقم .اتفاقا خیلی وقتا به خاطر همین چیزی که گفتی کلی ناراحتی روحی پیدا کردم و دپرست شدم ولی هر کار می کنم نمی تونم در خودم تغییر ایجاد کنم . مشکل من اینه که می بینم می تونم جزء بهترین ها باشم ولی نیستم
من هدفمو ادامه تحصیل گذاشتم چون می بینم توی ایران رشته ای که من می خونم با کارشناسی به جایی نمیشه رسید ،توی دوره کارشناسی فقط یه سری مطالب تئوری می خونیم که آدمو ارضا نمیکنه
راستی بچه ها اونایی که می خوان در مورد بورسیه خارج از کشور اطلاعات کسب کنن برن به این آدرس :
http://www.iranscholarship.net
در مورد ازدواج:
من با هیچکدومتون موافق نیستم یا بهتره بگم با همتون موافقم4fvfcja منظورم اینه که ازدواج امری نیست که بشه جزء اهداف آورده بشه یعنی اینکه(مثال) نمیشه بگی من هدفم اینه که تا فلان مقطع درس می خونم بعد ازدواج می کنم یا اینکه بگی من هدفم اینه که توی سن 27 ازدواج کنم .
آدم برا ازدواج باید عاشق بشه یعنی از صمیم قلب احساس کنه که یکی رو دوست داره .مگه نشنیدین که می گن :
گویند لحظه ایست روییدن عشق ....
ازدواج اگه شرایطی که گفتم رو داشته باشه می تونه در کنار اهداف دیگه انجام بشه و معتقدم که اگه زوج همدیگه رو دوست داشته باشن به طرف مقابلشون در رسیدن به اهداشون کمک می کنن

نتیجه گیری حرفام هم اینکه من معتقدم که شرایط زندگی هر فردی باعث انتخاب اهدافش میشه

بچه ها نظرتون در مورد تغییر اهداف چی چیه؟ من چند بار تا حالا هدفمو عوض کردم
4fvfcja

من میگم ، هدف اصلی باید بزرگ باشه ، خیلی بزرگ ، که از صمیم قلبت بش راضی باشی و برای رسیدنش لحظه شماری کنی ، و به اندازه ی تک تک هدف های کوچکیت بت انگیزه و پشتکار و تلاش بده . و خودش اراده باشه و انگیزه باش و انرژی باشه و یادش هم روحیه باشه ،

ازدواج و قبولی توی ارشد به نظر من جزأ هدف های کوچیکن ،
به دست اوردن شغل خوب ، موفقیت در زندگی ، بزرگ کردن و پرورش بچه های خوب و.. همه میتونن در سایه اون هدف بزرگ بدست بیان

اما اگه این ها رو فقط هدف بدونیم ، وقتی بشون برسیم ، (از اونجا که تنها هدفمون این بوده ) یه روزی به بن بست میرسیم ازشون رد میشیم ،روانشناسهای خارجی و مثلا آنتونی رابینز میگن که هر لحظه قبل از رسیدن به هدفتون یه هدف بالاتر انتخاب کنید ، که وقتی بش رسیدین افسردگی نگیرین ! این حرف رو من آخرهای کتابش که خوندم خنده ام گرفت ،
هی بدوی هی بدوی ، آخرشم ندونی به کجا میرسی ، فقط بدونی به هرچیزی که رسیدی یه روزی ازش زده میشی و همون عامل افسردگیت میشه ، و تا اخر هی بدوی ، دویدن خوبه ، ولی وقتی بدونی به کجا میخوای برسی .
...............................................................................................................................................................

اینها همش مقدمه بود ، من در باره هدف اصلیم سه سال فکر میکردم ،
........................................................................................................
البته یه قسمت های از حرفشون دسته ،
چون ما انسانیم و تا بی نهایت در حرکت و پیش روی هستیم
حتی پیامبر هم که درجه اخر رشد و رسیدن به خدا رو داره در تکامله

، ذکر خدا ، ستایش اطاعت و عبوودیت ،
در واقع وقتی تو اینطوری بشی ، یعنی به خدا رسیدی ، کسی که توی هر لحظه فقط بندگی میکنه ، یعنی توی لحظه لحظه زندگیش به یاد خداست ودر واقع بندگیش بالاترین ذکر و ستایش هست ، پس توی زندگیش هر لحظه با خداست و توی خدا غرقه ، و در واقع به خدا رسیده

اینها هدف ها و مقصد های نهایی خوبی هستن
ولی اینها برام کافی نبود ، و بم انگیزه نمیداد ، چون درست نمیتونستم لمسش کنم ، و برام مبهم بود ،
چیزی نبود که بخوامی از حالا یه تجسم ازش داشته باشم و بش فکر کنم ،
تازه آن را که خبری شد خبری باز نیامد ،

...........................................................................................................................................................
برای همین هدفی انتخاب کردم ، که میگن پاکی . ذکر و ستایش و اطاعت خدا زمینه رسیدن به اون هست .یعنی این هدف از اون ها هم بالاتره ، ( اما در واقع همشون یکی هستن و از یه جنسن )
یعنی گفتم چه نوع بندگی و ستایش و عبودیتی ، که نتیجش عالیترین جلوه ها رو داشته باشه .
............................................................................................................................................................

خوب پس هدف من این شد که هر کاری بکنم ، تا امام زمان ظهور کنه ،
ظهور امامم ، چه توی قلبم و چه توی کل دنیا
از اون وقت به بعدم نیت تمام کارهام رو این قرار دادم ،
تا با هم هم خودم رو و هم دنیا رو درست کنیم
چه احساس خوبیه وقتی میبینی که از همین حالا هم توی ظهورش سهیم باشی و نقش داشته باشی ، هر چند عمل و این کارهای ما به اندازهای ذره ای یا قطره ای از اقیانوس باشه
..........................................................................
چه امیدی بالاتر از این وجود داره ، به نظر من هیچ چیزی از این بالاتر نیست ،
با رسیدن به این هدف ، هم خودت از راه میون بر و مستقیم ،با یه لحظه نظر امام (اگه به لیاقتش برسی ) مراحل پیشرفت رو یکهو میکنی و انسان کامل میشی ، و هم دنیا رو و تمام عالم رو اصلاح میکنی ،
چه هدفی بهتر از اینکه آدم بخواد اینطوری خصوصیاتش عین خدا بشه ، خدا میخواد که کسی روی زمین از تکاملش جا نمونه ، و همه به رشد برسن
حالا فرض کن ، به تو بگن تو هم توی اینکار دست داری ،

نمیدونی بعد ظهور این مییارد میلیارد نفر ادم هایی که اصلاح میشن چقدر ممنون این تلاش های کسایی میشن که به این هدف کار کردن ،
.........................................................................................................................................................

این هدف روی همه زندگیت تاثیر میذاره ، بالاترین امید ممکن رو برای زندگی کردن به تو میده ،
توانایی این رو داره که هر لحظه روحیت رو عوض کنه ، و طوری بت انگیزه بده که هر لحظه مشتاقانه بری جلو و حرکت کنی .....................................
و عامل انگیزه و روحیه بخش تمام پیامبرها و امام ها بوده ، چه هدفی که برای همچین آدم ها ی بزرگ و با عظمتی باعث انگیزه و دلگرم شدن به کارشون بوده.
چه برسه به ما.
با مجتبی موافقم هدف اصلی آدم باید بهتری باشه مثل هدف مجتبی

اما بقیه هم مهمند نه در برابر هدف اصلی ولی در راه رسیدن به اون مهم هستند.

یه مثال:
هدف اصلی رو قله ی یک کوه در نظر بگیریم
از راه های مختلفی میشه به قله رسید ولی تو همه ی این راه ها محل ها، گذرگاه ها و صخره هایی هست که برا عبور از اونا باید حواسمون رو خیلی جمع کنیم چون اگه پا رو جای اشتباه بگذاریم ممکنه باعث لغزش، سقوط و دور شدن از هدف یا حداقل تاخیر در رسیدن به هدف بشه
به نظر من ازدواج و تحصیل و ... از اون مواردند.

البته ناگفته نمونه افرادی هستند که عاشقانه به طرف هدفشون میرند و اگه هدفشون کسی مثل آقا امام زمان باشه خودش کمکشون می کنه که پاشون رو جای اشتباهی نگذارند.

حالا یا باید خودمون حواسمون جمع باشه یا عاشق واقعی یک هدف والا باشیم

mahdi_69

آخ سرم گیج رفت چقدر شماها بحث میکنید!!!!!!!!!!!!!!!
بعضی هاشو خوندم بعضیهاشم نیمه کاره خوندم!


اول اینکه خسسته جان حرفه شما درست!این گیر دادنا هست!دعوا هست!اصلا اینا نمکه زندگیه!!haha

در رابطه با ازدواج هرکی یه نظری داره و بستگی به شرایطه طرف داره!
کسه دیگه ای رو مثال نمیزنم خودمو مثال میزنم!
من اولین فرصتی که جور بشه ازدواج میکنم!
چرا؟؟؟1744337bve7cd1t81
چون که به راهه خلاف کشیده میشم!
چونکه الان میتونم جلوی خودمو بگیرم کسی رو سوار ماشین نکنم 1 سال میتونم!2 سال میتونم!ولی دیگه خودتون وضعه جامعه رو داشته باشید چه جوریه!!


من الان دارم درسمو میخونم بعدش لیسانسمو که گرفتم میرم سربازی!
بعد از سربازی تقریبا میشه 23 سالگی شاید زن گرفتم با خانومم رفتم خارج از کشور درس خوندم(نون خور اضافی برا چی باید با خودم ببرم)haha

آخه عقیده ها و نظرات آدما سال به سال تغییر میکنه من واقعا 17 سالگی یه عقیده ای در رابطه با ازدواج داشتم 19 سالگیم یه عقیده ای دارم!

خوب حالا برسیم به اهداف مهم!
تقریبا اون هدف هایی رو که میخوام بهش برسم دارم در مسیرش حرکت میکنم یکی از همین راههای رسیدن به هدفم زبان انگلیسیه که در کنار درس خوندن دارم ادامش میدم که به درد خارج از کشور و کار پدرم میخوره!!!(ما هم از کنار این کار یه نونی بخوریم)Smiley-talk038

بعدش شاخه لیسانس به بالای رشته من یه مبحثی هست به نامه شبکه که فوق العاده بهش علاقه دارم کتابی که تو دوران هنرستان تدریس میشد در رابطه با شبکه همشو از حفظم!

اگه یه جایی بود که بشه درس خوند چه بهتر از همین ایرانه خودمون نشد خارج!

تنها خانوم آخه نمیدونم فکرت برای چی متمرکز نیست که راهنماییت کنم چه مشکلی مانع شده تا فکرت متمرکز نباشه!!42
واااااااااااااااااااو
اینجا رو ببینید چه خبرهههه
من نبودم حسابی اینجا متحول شده4fvfcja
خداییش کم آوردم نمی تونم برای تک تک پست هایی که دادین صحبت کنم4fvfcja17
بحث رو خیلی عالی دارین پیش می برین
تقریبا چیزی که می خواستم بشه داره میشه4fvfcjacheshmakSmiley-face-cool-2
از سلام عزیز به خاطر اینکه دعوت منو قبول کرد و وارد بحثمون شد ممنونم
همینطور از صحبت های مجتبی و هدف بسیار قشنگش ممنونم

تقریبا هدف من از اینکه این میزگرد رو تشکیل دادم همین بود که بفهمیم واقعا مشکل ما بچه های کانون چیزهای دیگه ایه ... ماها اگه واقعا یه هدف اصلی و محکم داشته باشیم می تونیم خیلی با انگیزه تر و محکم تر پیش بریم و ثابت قدم تر هم خواهیم بود در تصمیماتی که گرفتیم ...
خیلی خوبه
لطفا بحث رو ادامه بدین
دوست دارم تمام دوستانی که قبلا اهدافشون رو بیان کردن ، پست سلام و مجتبی رو هم بخونن و نظرشون رو در موردش بگن و اگه باهاشون موافق بودن هدف اصلی ای که دارن رو اعلام کنن53258zu2qvp1d9v