کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همگی شرمنده من تازه ۱ ماه ۲ ماهیه وارد کانون شدم .
خداروشکر تاحالا با هیچ جنس مخالفی درارتباط نبودم چه مجازی چه .. و اگه ام مشکلی افتاده برام تو کانون به افراد مختلف گفتم و مشکلمو حل کردن و ممنون از همگی ..
ولی خب یه مورد هست تو این یه ماه و دوماهی که بازم خیلی کمه ولی از تجریه افراد اگاه شدم ،اشتباهاتشون رفتاراشون و تجربیاتشون ...
آقای افرا فردی بودن که تجربیاتشون بالا بود و ممنونم ازشون  .
 یه معلم داریم دلسوز که همه جوره میخواد به بچه هاش کمک کنه من به شخصه معلم زیستم تو کانالای تلگرامه نمیدونه من کیم کجاییم اسمم چیه ولی اینقدر وجدان و از خودگذشتگی داره که از ساری تجربیات تداریسشونو در اختیارم قرار میدن بدون هیچ هزینه ای!!! 
هر تجربه ای باارزشه و کسی که بخواد تو زندگی موفق باشه  از نظر من همیشه چه جنس موافق باشه چه مخالف انسانیت حکم میکنه که تجربیاتشو در اختیار دیگران قرار بده که اگه اشتباهی کرده رو دیگران تکرار نکنن .خب فک کنم گیج شدین "اقا ما میریم دکتر میتونیم به دکتر بگیم دست نزن به سرم ؟
ما میریم پیش روانشناس مرد قانونا باید هر چی داری و بزاری وسط تاحالتو بتونه خوب کنه ما میتونیم بگیم نه نمیشه !
خب یه چیزی شما اومدی یهو بیفتی از یه جای پرت پایین یه جنس مخالف اونجا بود اومد کمکت .میتونی بگی بزار بمیرم کمک ننیخوام ...
 اسم کمک کردن به همدیگه رو نزارید  رابطه و ارتباط دخترو پسر خواهش میکنم .من که تاحالا با هیچ پسری چت نکردم ولی تنها چیزی که میدوتم اینه که به هم باید کمک کنیم ...
تجربیاتمونو بزاریم وسط چه دختر چه پسر تا مشکلو حل کنیم ....


کسی که تجربیات دیگران غم هاشون و اشتباهات گذشته افراد رو ببینه قانونا سعی میکنه مثل اون فرد همون اشتباهاتو تو زندگیش تکرار نکنه و میره به سمت موفقیت.
به نظرم پیشرفت کردن تو زندگی خیلی لذت بخشه و استفاده از تجربیات دیگران بهترین چیزه که میتونه کمکت کنه تا اشتباهاتتو کاهش بدی...
و* اما حرف دومم از قرآن *
در قرآن کریم، در سوره های قصص، احزاب، یوسف، مریم و… از روابط دو جنس سخن به میان آمده است.

پیش از بررسی قرآنی مسأله، بهتر است بدانیم که در باب روابط دو جنس مخالف، سه فرض متصوّر است:

1 ـ ارتباط افسار گسیخته

2 ـ منع شدید

3 ـ راهِ حلّ وسط

فرض اوّل: این فرض، هرگونه محدودیتی را مردود شمرده، آزادی در روابط را به طور افراطی(اعم از رفاقت، مسافرت، کنار دریا رفتن و…) مجاز می شمارد. ارتباط افسار گیسخته، به اعتقاد نگارنده، محصولِ فرهنگ غرب و ناشی از عصیانِ رنسانس در برابر کلیسا و برخاسته از دهن کجی علوم تجربی به مذهب اختناق آفرین قرون وسطایی و دادگاههای تفتیش عقاید است. مهمترین نظریه پرداز و مروّج ایده این نوع ارتباط، «فروید» است. در این نگرش، دو جنس می توانند با اراده آزاد خود هرگونه رابطه ای با یکدیگر داشته باشند.

فرض دوم: در این ایده، دو جنس مخالف حقّ ندارند هیچ گونه ارتباط کلامی، نگاهی، مکاتبه ای و تلفنی و… با یکدیگر داشته باشند. در این دیدگاه، برای اینکه مبادا دختران و زنان در دامِ ارتباط قرار گیرند و وسوسه رابطه با رفیق آنها را نفریبد، باید آنان از بسیاری از فعّالیت های اجتماعی و سیاسی و احراز مشاغل محروم کرد.

فرض سوم: بین دو راه افراط و تفریط، راه سوّمی نیز وجود دارد. به قرآن باز گردیم. در قرآن، مسأله ارتباطِ دو جنس در ابعاد گوناگون و درگستره بسیار وسیعی مطرح شده است و شامل گفت و گوی دو جنس، نظر و نگاه، دست دادن و مصافحه کردن، مساعدت و کمک کردن و تنهایی و خلوت گزینی و دیگر انواع ارتباط می شود.

ما در آیات 22 به بعد سوره قصص، با جوانی پُرشور رو به رو هستیم، جوانی که به خاطرمبارزه با نظام فاسد، از دیار خویش می گریزد و به شهر مدین پناه می برد. در مدین کنار چاه آب، نگاهش در میان چوپانان ـ که برای آب دادن به گوسفندانشان آمده اند ـ به دو دختر جوان می افتد. در کارشان باریک می شود: چرا معطّل ایستاده اند؟ چرا به گوسفندانشان آب نمی دهند؟ کنجکاوی اش او را به سوی آنها می کشد. با طرح یک سؤال سر از کارشان درمی آورد: «ما خَطْبُکُما؟؛ چه می کنید؟ کارتان چیست؟»

آنان در پاسخ می گویند: «لانُسقی حتّی یصْدِرَ الرِّعاءُ؛ مابه گوسفندان آب نمی دهیم تا آنکه چوپانان آب بردارند و سرچاه را خلوت کنند». در ذهن جوان، سؤالِ دیگری جوانه می زند و می پرسد: مگر شما کسی را ندارید که در کارها کمکتان کند؟ و ذهن زیرک دختران جوان، منظورِ جوان را به خوبی درمی یابد و در ادامه می گویند: «وابونا شیخ کبیر؛ پدر ما پیری سالخورده است».

نکته: تا اینجا از آیه استفاده می کنیم که ارتباط دو جنس مخالف، در حدّ مکالمه و گفت و گو، نهی نشده است.

نتیجه: ارتباط کلامی بین دختر و پسر اشکالی ندارد. (نفی دیدگاهِ منعِ شدید).

خلاصه سخن آنکه: ارتباط کلامی بین دو جنس، با دو شرط (کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران) مجاز شمرده شده است. 
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم .تشکر از زحمات مدیران و انجمن 
بدرود  53
(1400 مهر 20، 13:55)Roza_r نوشته است: [ -> ]
نقل قول: درود [تصویر:  303.gif]
مگر پس از وارد نمودن جنسیت تایین گروه نمیکنن؟
اگر پس از تایین جنسیت بحث انتخاب گروه بیاد میتونیم طوری کنیم که گروه های جنس مخالف نشان داده نشوند
درود دوست گرامی
ببخشید من وسط بحث رسیدم تمام پیام های جدید رو نخوندم. مثل اینکه صحبت از گروه ها شده. من با وجودی که خیلی به ندرت به گروه اقایون سر میزنم اما با دلایل ایرانا برای قابل مشاهده بودن گروه ها برای دو طرف موافقم. خاطرم هست زمانی خوندن مطالبی از کاربران در راستای ترک برای من هم آموزنده و کمک کننده بود. به نظرم  لزومی نداره جدا کردن گروه ها.
درودخواهش میکنم نظر شما محترم است
بله شاید این مورد زیاد لزومی نداشته باشه و مدیران میتونن خودشون تصمیم عاقلانه تر رو بگیرند ولی بیشتر منظورم این بود که گروه های عمومی سانسور بشن و اون پست پاسخ به سوال خانم ایرانا بود که در مورد گروه ها سوال کردند ولی خب هر چی محدودیت بیشتر باشه بهتر Khansariha (69)
جناب مهدوی نمیدونم شما پاسخ من رو به عنوان مدیر دادی یا کاربر اما پاسخ به صحبت های شما،
نقل قول: دیشب پاسخ داده شد به حرفتون که اگه مسایل مذهبی باشه آسیبی به کسی نمیزنه و شما پذیرفتید؛ اوکی پس این بحث مختومه دیگه؟

بحث همون دیشب با جناب رامین مختوم شد،به شرطی که کاربر در ابتدای ورود بدونه که چه خبره،شفافیت،بعید میدونم انتظار زیادی باشه.
نقل قول: اما راجع به اینکه می‌فرمائید که مسایلی مثل شهادت و... مسئله حساس هستن اما بحثتون توی پروفایل رادیکال حول محور وجود یا عدم وجود خدا رو میگید یه بحثی بود و مثلاً عادیه؟

من نگفتم بحث من و رادیکال عادی بود،قطعا حسایت برانگیز بود اما نقد من به رویکرد مدیران در دو مورد مشابه بود،هر دو حساسیت زا ولی برخورد با یکی سانسور و تهدید و نسبت به دیگری بی تفاوت، فکر کنم از دیشب تا حالا بارها با ادبیات مختلف این مسئله رو گفتم.
نقل قول: راجع به منزلت شهدا در فرهنگ ها هم من فقط مثال زدم که درک بشه منظورم، اگه باز متوجه نشدی میتونم دوباره برات توضیح بدم
حرف من نه شهداست نه منزلت نه فرهنگ نه اصلا این مسائل بحث ما الان کانون و برخورد های جهت داره اگه دوست داری راجع به اون مسائل صحبت کنیم که یه داستان دیگه است.
نقل قول: راجع به قانون اولی که ذکر کردی، این قانون به مدیر این امکان رو میده که مواردی که در قوانین ذکر نشده اما ممکنه پیش بیاد و سایت رو به خطر بندازه دست مدیر رو باز گذاشته و مدیر متناسب با مسئولیتش اقدام میکنه.

مصداق اونم اینه که اگه کاربری حتی بدون نقض قوانین بخواد شلوغ کاری کنه [تصویر:  gigglesmile.gif] یا آرامش کانون رو به هر شکلی بر هم بزنه محدود میشه.
احتمالا خوب نقد من رو نخوندی،بحث منم همین باز گذاشتن دست مدیره،یه وقت من همه رو با ضمیر جمع(شما،ما و ...) خطاب می کنم،اگه کسی خلاف من رفتار کرد من به این ابزار مراجعه می کنم و میگم خلاف قوانین عمل کردی چون طبق تشخیص من باید اینو می گفتی نه اونو،اینجاست که سلایق دخیل میشه بعد تنش پیش میاد.
نقل قول: راجع به قانون دوم هم مصداق خواستی، نمونه اش نیش و کنایه هایی هست که گاهاً از سوی برخی شنیده میشه.
احتمالا نقد دومم رو هم خوب نخوندی،به قانون ۴ و ۵ یه نگاه بنداز،مصداق های کلمات نامناسب مشخصه،حالا اینجا از کلمه بی احترامی که ابهام ایجاد می کنه استفاده شده و شما معتقدی جلوی نیش و کنایه و ... رو می گیره،ولی اینا که میگی برداشت شخصیه،من ممکنه سلام یه نفر رو هم کنایه فرض کنم اتفاقا یه بار منو خانم یارآ یه پیام طنز واسه هم فرستادیم که جناب ناظم به خودشون گرفتن که اتفاقا کاشف به عمل اومد اصلا منظور ایشون نبوده و داستان یه چیز دیگه بوده،این قانون فقط فرد رو به دخالت برداشت های شخصیش در اجرای قانون سوق میده
نقل قول: مدیران اگه در تاپیک انتقاد پاسخ میدن، پاسخشون بر حسب قانونه که کاربر گرانی پاسخ انتقاداتون اینه؛ طبیعیه که سپاس بزنم و چیزی که خلاف قانون باشه یا پستی که در اون زحمت کسی زیر سؤال میره رو سپاس نمیزنم.
بحث منم قانون و نحوه اجراشه،چیزی جز این نیست
(1400 مهر 20، 14:16)^فاطمه^ نوشته است: [ -> ]خلاصه سخن آنکه: ارتباط کلامی بین دو جنس، با دو شرط (کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران) مجاز شمرده شده است. 
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم .تشکر از زحمات مدیران و انجمن 
بدرود  53

"کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران"
این جمله برای مومنان صدق می کند. میگویم مومن یعنی کسی که تقوا هم دارد. در بیشتر جامعه کشور ما چنین نیست. در قلب برخی افراد مرض است.
ارتباط دختر و پسر نامحرم باید خشک باشد و بدون هیچ گونه حرف اضافه ای. منظورم از خشک به معنی عصبانی بودن نیست. منظورم فقط در حد ارتباط کلامی که کلام مهمی باشد نه کلام لغو و بیهوده نه با خنده و عشوه و قهقهه و این مسائل.

من اتفاقا میخواستم پیشنهادی برای سایت مطرح کنم این است که گروه های دختران و پسران از هم جدا باشد. چون درک پسران از گناه و درک دختران از گناه کمی متفاوت هست به خاطر تفاوت های ساختاری و فیزیولوژیکی. من فکر می کنم پسران در کنار همجنس خودشون بهتر می تونن شرایط ترک رو بپذیرن تا با ارتباط با غیر همجنس. مثلا آیا می شود زنی، مسائل مربوط به خودش را به پیش مردی تعریف کند یا مردی مسائل مربوط به خودش را برای دختری تعریف کند؟ این چندان صحیح نیست.
پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد. یا حتی پیغام خصوصی که بین دختر و پسر در سایت انجام می شود به نظرم شایسته نیست. چون این سایت هدفش ترک گناه هست. گناهی که مردی انجام میده با گناهی که دختری انجام میده فرق می کنن و هم جنس ها بهتر همدیگر رو درک می کنن. بنابراین حتی پیام های خصوصی هم محدود به جنسیت شود بهتر هست.
این نظر بنده به عنوان یک عضو است
با تشکر از همه مدیران بزرگوار
نقل قول: پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد.

سلام به شما
شرمنده وسط صحبتتون دارم این مطلب رو مینویسم.
من با این نظر شما مخالفم چون اگه قرار بشه این اتفاق بیوفته باید از هر تاپیکی دوتا داشته باشیم.یکی برای دختر ها و یکی برای پسرها.
این واقعا عملی شدنی نیست مگراینکه کلا سایت دخترها و پسرها جدا بشه. همین الان هم گروه دختران و پسران از هم جدا هست و مشکلی وجود نداره.
من فکر میکنم بهتره روی رفتار و نحوه صحبت کردن و رعایت قوانین در ارتباطمون تمرکز کنیم. اینطوری نه افراط کردیم نه تفریط!
(1400 مهر 20، 14:47)سپهرر نوشته است: [ -> ]
نقل قول: پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد.

سلام به شما
شرمنده وسط صحبتتون دارم این مطلب رو مینویسم.
من با این نظر شما مخالفم چون اگه قرار بشه این اتفاق بیوفته باید از هر تاپیکی دوتا داشته باشیم.یکی برای دختر ها و یکی برای پسرها.
این واقعا عملی شدنی نیست مگراینکه کلا سایت دخترها و پسرها جدا بشه. همین الان هم گروه دختران و پسران از هم جدا هست و مشکلی وجود نداره.
من فکر میکنم بهتره روی رفتار و نحوه صحبت کردن و رعایت قوانین در ارتباطمون تمرکز کنیم. اینطوری نه افراط کردیم نه تفریط!


من هم با آقای سپهر کاملا موافقم  53
البته من مقصودم گروه های ترک بود نه همه تاپیک ها
چنین چیزی میشه که انجمن گروه های ترک برای خانم ها و آقایان جداگانه باشند.
(1400 مهر 20، 14:47)سپهرر نوشته است: [ -> ]
نقل قول: پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد.

سلام به شما
شرمنده وسط صحبتتون دارم این مطلب رو مینویسم.
من با این نظر شما مخالفم چون اگه قرار بشه این اتفاق بیوفته باید از هر تاپیکی دوتا داشته باشیم.یکی برای دختر ها و یکی برای پسرها.
این واقعا عملی شدنی نیست مگراینکه کلا سایت دخترها و پسرها جدا بشه. همین الان هم گروه دختران و پسران از هم جدا هست و مشکلی وجود نداره.
من فکر میکنم بهتره روی رفتار و نحوه صحبت کردن و رعایت قوانین در ارتباطمون تمرکز کنیم. اینطوری نه افراط کردیم نه تفریط!

البته من منظورم انجمن گروه های ترک بود که جداگانه شوند نه همه تاپیک ها.
(1400 مهر 20، 14:33)SoldierOfAllah نوشته است: [ -> ]
(1400 مهر 20، 14:16)^فاطمه^ نوشته است: [ -> ]خلاصه سخن آنکه: ارتباط کلامی بین دو جنس، با دو شرط (کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران) مجاز شمرده شده است. 
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم .تشکر از زحمات مدیران و انجمن 
بدرود  53

"کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران"

این جمله برای مومنان صدق می کند. میگویم مومن یعنی کسی که تقوا هم دارد. در بیشتر جامعه کشور ما چنین نیست. در قلب برخی افراد مرض است.
ارتباط دختر و پسر نامحرم باید خشک باشد و بدون هیچ گونه حرف اضافه ای. منظورم از خشک به معنی عصبانی بودن نیست. منظورم فقط در حد ارتباط کلامی که کلام مهمی باشد نه کلام لغو و بیهوده نه با خنده و عشوه و قهقهه و این مسائل.

من اتفاقا میخواستم پیشنهادی برای سایت مطرح کنم این است که گروه های دختران و پسران از هم جدا باشد. چون درک پسران از گناه و درک دختران از گناه کمی متفاوت هست به خاطر تفاوت های ساختاری و فیزیولوژیکی. من فکر می کنم پسران در کنار همجنس خودشون بهتر می تونن شرایط ترک رو بپذیرن تا با ارتباط با غیر همجنس. مثلا آیا می شود زنی، مسائل مربوط به خودش را به پیش مردی تعریف کند یا مردی مسائل مربوط به خودش را برای دختری تعریف کند؟ این چندان صحیح نیست.
پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد. یا حتی پیغام خصوصی که بین دختر و پسر در سایت انجام می شود به نظرم شایسته نیست. چون این سایت هدفش ترک گناه هست. گناهی که مردی انجام میده با گناهی که دختری انجام میده فرق می کنن و هم جنس ها بهتر همدیگر رو درک می کنن. بنابراین حتی پیام های خصوصی هم محدود به جنسیت شود بهتر هست.
این نظر بنده به عنوان یک عضو است
با تشکر از همه مدیران بزرگوار

اگر بشه عالیه، 
فعالیت های جمعی مثل مکتبخونه، ز نیرو بود مرد را راستی، دعای عهد و سایر میتونن بدون در نظر گرفتن جنسیت باشن.
ولی گروه ها، و موضوعاتی که دلیلی برای تداخل نیست بهتره خصوصی باشن... 
اگه دوستان میگن ما با مراجعه به گروه اقایون چیز های زیادی یادگرفتیم. خب دوستان میتونن مواردی که فکر میکنن ممکنه مفید باشه رو تقل قول بزنن توی تاپیک مربوطه تا بقیه هم استفاده کنن.
مثلا در رابطه با برنامه ریزی من پست میزارم توی باران . میتونم همون پستو حالا با ویرایش یا بدون ویرایش نقل قول کنم توی تالار برنامه ریزی تا بقیه هم استفاده کنن.
حالا نه اینکه ما بریم حرفاشونو بخونیم شاید موردی باشه که به دردمون بخوره، واقعا تا ب حال نرفتم توی گروهاشون ببینم چی میگن حرفاشون ب دردم بخوره نمیخوره ک شاید چیزی یاد بگیرم...!
دوستان ما ممکنه از نیت خودمون اگاه باشیم ولی نمیتونم مطمئن باشیم شخص مقابلمون چه فکری می کنه ایا با پیام ما مفسده ایجاد میشه یا خیر؟! اونم توی فضایی بزرگ .. چطور میتونیم بعد هر ارسال مطمئن باشیم بریا تک تک افرادی که پستو میخونن مفسده دار نیست؟ 53258zu2qvp1d9v


با کمال احترام به نظرات موافق و مخالف 53
(1400 مهر 20، 14:47)سپهرر نوشته است: [ -> ]
نقل قول: پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد.

سلام به شما
شرمنده وسط صحبتتون دارم این مطلب رو مینویسم.
من با این نظر شما مخالفم چون اگه قرار بشه این اتفاق بیوفته باید از هر تاپیکی دوتا داشته باشیم.یکی برای دختر ها و یکی برای پسرها.
این واقعا عملی شدنی نیست مگراینکه کلا سایت دخترها و پسرها جدا بشه. همین الان هم گروه دختران و پسران از هم جدا هست و مشکلی وجود نداره.
من فکر میکنم بهتره روی رفتار و نحوه صحبت کردن و رعایت قوانین در ارتباطمون تمرکز کنیم. اینطوری نه افراط کردیم نه تفریط!

همچنین ببخشید وسط صحبتتون میگم 53 
من مد نظرم نیست که از هر تاپیکی دو تا باشه، گروه هارو محدود کنیم به هر جنسیت.
سلام 
عرض ادب و احترام
 بعد از وقت گذاشتن خواندن همه پیام ها از دیشب تا حالا .
فهمیدن کلا بحث به حاشیه کشیده شده ..
اصلا بحثی که براش کل کانون بسته شد این نبووووود .
اما باز هرچی که شده ..
خب 
من به یک موضوعی برخوردم که واقعاً نباید ساکت موند .
حالا موضوع چیه ؟؟؟؟ محدودیت ارتباط با نا محرم 
خب دوستان 
توجه 
توجه 
مثااااال: من کاربر آقا هستم هیچ تجربه ای از برنامه ریزی ندارم .
در عوض اونور کاربری خانم با نام خانم سنا وجود داره .
که ایشون یک حرفه ای و با تجربه در حوزه برنامه ریزی است .
حالا من یک آقا هستم .
با محدودیتی که دوستان و کانونی ها دارن تو پیام ها میزارن.
(با توجه به قبل که من واسه ریختن برنامه و گرفتن انگیز به پروفایل خانم سنا (با رعایت چهار چوب قانونی کانون ) یادداشت ارسال می کنم  .)))
دیگه نمیتونم با خانم سنا در ارتباط باشم و از تجربیاتشان استفاده کنم و یا انگیزه بگیرم یا اصلا دیگه نمیتونم از مطالب ایشون استفاده کنم .

یا همین مورد دقیقا برعکس برای خانوم ها دیگه نمیتونن از مطالب آموزنده و مفید داداش آرمین برای ترک خ.ا استفاده کنن.

خب به نظر من با این سانسوری که دوستان عرض میکنن .
دیگه همه باید بریم .

من نه می‌خوام ریا کنم نه خودمو به دیگران ثابت کنم .
بر عکس دوستانی که میگن ما مذهبی نیستیم و............. شروع میکنن به نظر دادن .
من یک فرد مذهبی عاشق خدا اهل بیت ولایت و شهدا هستم .
و تا آخر عمرم همین میمونم .
اما بازم بازم موافق با محدودیت کامل ارتباط با نا محرم نیستم .
به نظر من محدودیت الان کانون خیلی خیلی خوبه ارتباط با نا محرم زیر نظر مدیران و در چهار چوب قانون کانون ..

دقیقا هم آقایون میتونن از تجارب خانم ها .
مثال حرفه خانم سنا در برنامه ریزی استفاده کنن .
و 
هم خانوم ها میتونن از پست های مفید و آموزنده آقا آرمین استفاده کنن .


خوب این بود نظر بنده .

پ.ن: امیدوارم کسی از دستم ناراحت نشه . قصد توهین و بی احترامی به هیچ کس نیست .


انشاالله موفق و موید باشید .
در پناه حق 
یا علی مدد.
(1400 مهر 20، 14:54)SILENT scream نوشته است: [ -> ]
(1400 مهر 20، 14:33)SoldierOfAllah نوشته است: [ -> ]
(1400 مهر 20، 14:16)^فاطمه^ نوشته است: [ -> ]خلاصه سخن آنکه: ارتباط کلامی بین دو جنس، با دو شرط (کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران) مجاز شمرده شده است. 
امیدوارم منظورمو درست رسونده باشم .تشکر از زحمات مدیران و انجمن 
بدرود  53

"کنترل صدا و حالت سخن گفتن از سوی دختران و کنترل دل از سوی پسران"

این جمله برای مومنان صدق می کند. میگویم مومن یعنی کسی که تقوا هم دارد. در بیشتر جامعه کشور ما چنین نیست. در قلب برخی افراد مرض است.
ارتباط دختر و پسر نامحرم باید خشک باشد و بدون هیچ گونه حرف اضافه ای. منظورم از خشک به معنی عصبانی بودن نیست. منظورم فقط در حد ارتباط کلامی که کلام مهمی باشد نه کلام لغو و بیهوده نه با خنده و عشوه و قهقهه و این مسائل.

من اتفاقا میخواستم پیشنهادی برای سایت مطرح کنم این است که گروه های دختران و پسران از هم جدا باشد. چون درک پسران از گناه و درک دختران از گناه کمی متفاوت هست به خاطر تفاوت های ساختاری و فیزیولوژیکی. من فکر می کنم پسران در کنار همجنس خودشون بهتر می تونن شرایط ترک رو بپذیرن تا با ارتباط با غیر همجنس. مثلا آیا می شود زنی، مسائل مربوط به خودش را به پیش مردی تعریف کند یا مردی مسائل مربوط به خودش را برای دختری تعریف کند؟ این چندان صحیح نیست.
پیشنهاد من برای مدیران، دخترانه پسرانه کردن برخی گروه ها و گردهمایی ها در سایت هست و جدا شوند تا مبادا وسوسه ای شکل بگیرد. یا حتی پیغام خصوصی که بین دختر و پسر در سایت انجام می شود به نظرم شایسته نیست. چون این سایت هدفش ترک گناه هست. گناهی که مردی انجام میده با گناهی که دختری انجام میده فرق می کنن و هم جنس ها بهتر همدیگر رو درک می کنن. بنابراین حتی پیام های خصوصی هم محدود به جنسیت شود بهتر هست.
این نظر بنده به عنوان یک عضو است
با تشکر از همه مدیران بزرگوار

اگر بشه عالیه، 
فعالیت های جمعی مثل مکتبخونه، ز نیرو بود مرد را راستی، دعای عهد و سایر میتونن بدون در نظر گرفتن جنسیت باشن.
ولی گروه ها، و موضوعاتی که دلیلی برای تداخل نیست بهتره خصوصی باشن... 
اگه دوستان میگن ما با مراجعه به گروه اقایون چیز های زیادی یادگرفتیم. خب دوستان میتونن مواردی که فکر میکنن ممکنه مفید باشه رو تقل قول بزنن توی تاپیک مربوطه تا بقیه هم استفاده کنن.
مثلا در رابطه با برنامه ریزی من پست میزارم توی باران . میتونم همون پستو حالا با ویرایش یا بدون ویرایش نقل قول کنم توی تالار برنامه ریزی تا بقیه هم استفاده کنن.
حالا نه اینکه ما بریم حرفاشونو بخونیم شاید موردی باشه که به دردمون بخوره، واقعا تا ب حال نرفتم توی گروهاشون ببینم چی میگن حرفاشون ب دردم بخوره نمیخوره ک شاید چیزی یاد بگیرم...!
دوستان ما ممکنه از نیت خودمون اگاه باشیم ولی نمیتونم مطمئن باشیم شخص مقابلمون چه فکری می کنه ایا با پیام ما مفسده ایجاد میشه یا خیر؟! اونم توی فضایی بزرگ .. چطور میتونیم بعد هر ارسال مطمئن باشیم بریا تک تک افرادی که پستو میخونن مفسده دار نیست؟ 53258zu2qvp1d9v


با کمال احترام به نظرات موافق و مخالف 53

بله من چنین فکر می کنم که اگر در گروهی که باید دختران باشند، دختری بیاد بگه من در فلان وضعیت وسوسه میشم کمکم کنید خب دختران بهتر میتونن کمکش کنن اما اگر یک پسر چنین پیامی رو بخونه، آیا شروع نمیکنه به خیال پردازی؟ قطعا میکنه. پس چرا راه وسوسه شیطان را در این سایت باز بذاریم آنگاه که میشه به راحتی جلوی فساد را گرفت؟ کسی که عضو این سایت میشه، میخواهد مرضی را ریشه کن کند. پس با قلبی بیمار مراجعه می کنه. اینجا یک بیمارستانی هست که باید در برخی گروه ها (گروه های ترک و انجمنش کلهم) جنسیت جداگانه باشد تا بر این "مرض" افزوده نشود.
راستش خانم سایلنت اسکریم من فکر میکنم کلا سانسور کردن گروه های ترک خوب نیست.
براتون مثال میزنم
من یه مدتی شکست خورده بودم و به شدت حال روحی بدی داشتم. کلا ناامید بودم و اصلا فکرشم نمیکردم که برگردم و دوباره تلاش کنم. این موارد رو هم به هیچ کسی نگفته بودم و فقط توی گروه استوا یه پست از احوال خودم زدم.
همون موقع خانم رعنا احوال من رو جویا شدن و کلی با بنده صحبت کردن و بهم امید دادن تا بتونم دوباره بلند بشم و شروع کنم.
الان خداروشکر تقریبا 120 روز از اون ماجرا میگذره و بنده پاک هستم. مطمئنم اگه کمک ایشون نبود الان پاک نبودم. شرایطم خوب نبود و تلاشی نمیکردم.
پس نیمشه گفت دیده شدن پست ها اوی گروه های ترک مشکل سازه.
به‌هرحال نظر شما هم محترمه 53
(1400 مهر 20، 15:02)سپهرر نوشته است: [ -> ]راستش خانم سایلنت اسکریم من فکر میکنم کلا سانسور  کردن گروه های ترک خوب نیست.
براتون مثال میزنم
من یه مدتی شکست خورده بودم و به شدت حال روحی بدی داشتم. کلا ناامید بودم و اصلا فکرشم نمیکردم که برگردم و دوباره تلاش کنم. این موارد رو هم به هیچ کسی نگفته بودم و فقط توی گروه استوا یه پست از احوال خودم زدم.
همون موقع خانم رعنا احوال من رو جویا شدن و کلی با بنده صحبت کردن و بهم امید دادن تا بتونم دوباره بلند بشم و شروع کنم.
الان خداروشکر تقریبا 120 روز از اون ماجرا میگذره و بنده پاک هستم. مطمئنم اگه کمک ایشون نبود الان پاک نبودم. شرایطم خوب نبود و تلاشی نمیکردم.
پس نیمشه گفت دیده شدن پست ها اوی گروه های ترک مشکل سازه.
به‌هرحال نظر شما هم محترمه 53


من با آقای سپهر بازم موافقم 

و در چنین موارد خاصی که ممکنه پسر یا دختر خیال‌پردازی کنه 
چرا  خود شخص اقا یا مرد پست  رو در انجمن پسرانه  
یا برعکس خود شخص خانم پست رو در انجمن دخترانه انجام نده ؟
نقل قول: بله من چنین فکر می کنم که اگر در گروهی که باید دختران باشند، دختری بیاد بگه من در فلان وضعیت وسوسه میشم کمکم کنید خب دختران بهتر میتونن کمکش کنن اما اگر یک پسر چنین پیامی رو بخونه، آیا شروع نمیکنه به خیال پردازی؟ قطعا میکنه. پس چرا راه وسوسه شیطان را در این سایت باز بذاریم آنگاه که میشه به راحتی جلوی فساد را گرفت؟


دقیقا مسئله من همینه.
دلخور میشم وقتی پستم توی باران چه در زمینه وسوسه چه در زمینه ارتبطا با پدر و مادر و حتی اعلام وضعیت توی باران، سپاس یا اعتبار بگیره توسط اقایون. خب اگه میخواستم شما پستمو بخونی به خدا به مولا شبانه روزی مناسب تر بود.
واقعا دیگه نمیدونم این جمله رو چطور بیان کنم...
(1400 مهر 20، 15:05)Silent Voice نوشته است: [ -> ]
(1400 مهر 20، 15:02)سپهرر نوشته است: [ -> ]راستش خانم سایلنت اسکریم من فکر میکنم کلا سانسور  کردن گروه های ترک خوب نیست.
براتون مثال میزنم
من یه مدتی شکست خورده بودم و به شدت حال روحی بدی داشتم. کلا ناامید بودم و اصلا فکرشم نمیکردم که برگردم و دوباره تلاش کنم. این موارد رو هم به هیچ کسی نگفته بودم و فقط توی گروه استوا یه پست از احوال خودم زدم.
همون موقع خانم رعنا احوال من رو جویا شدن و کلی با بنده صحبت کردن و بهم امید دادن تا بتونم دوباره بلند بشم و شروع کنم.
الان خداروشکر تقریبا 120 روز از اون ماجرا میگذره و بنده پاک هستم. مطمئنم اگه کمک ایشون نبود الان پاک نبودم. شرایطم خوب نبود و تلاشی نمیکردم.
پس نیمشه گفت دیده شدن پست ها اوی گروه های ترک مشکل سازه.
به‌هرحال نظر شما هم محترمه 53


من با آقای سپهر بازم موافقم 

و در چنین موارد خاصی که ممکنه پسر یا دختر خیال‌پردازی کنه 
چرا  خود شخص اقا یا مرد پست  رو در انجمن پسرانه  
یا برعکس خود شخص خانم پست رو در انجمن دخترانه انجام نده ؟

دسترسی به دخترونه راحت نیست. دمز میخواد که با مرورگر های مختلف یا دستگاه های مختلفی که وارد بشیم به ومز مجدد نیازه.
جدا از این، دخترونه برای مسائل حادتره.
باران برای روزمرگی یا درخواست مشاوره ست که کمتر ب مسئله خ.ا میپردازه.. دختدونه 99 درصد مربوط به خ.ا میشه و افراد خیلی کمی بهش سر میزنن...


در رابطه صحبت آقای سپهرر فکر نمی کنم این صحبت یه دلیل مشخص باشه برای باز بودن گروه ها.  چون همیشه این مورو صدق نمی کنه..