کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وای علیرضا اگر یک سیلی تو گوش ما میزدی بهتر از این بود که نقل قول کنی.[تصویر:  sad0020.gif] حالا چون اینطوری بهمون حمله کردی دلایلم رو توضیح نمیدم.بویو
(1389 آذر 7، 15:00)davod_2005 نوشته است: [ -> ]دستت درد نکنه علیرضا جون.والا بنظر من صدا سیما مشکل خاصی نداره و هر روز داره بهتر میشه خصوصا که هر روز داره تعصب رو کنار میزاره و به روزتر میشه.چیزی که واقعا آزار دهنده است اینکه فیلم های بسیار زیبا رو ساعت یک بامداد میزاره و تازه تکرارش رو بعضی وقتا دو روز بعد پخش میکنه.فیلم ها در داخل سایت هم قابل دانلود نیستند و هیچ ارشیو هم نداره

میشه دانلود کرد. الان حال ندارم توضیح بدم4fvfcja اگه خواستی بگو برات پ خ بدم. البته یک برنامه هم باید دانلود کنی. در ضمن حجم برنامه ها شون بالاست و کیفیتش به نسبت حجم پایین!!!!!!!
مثلا 45 دقیقه یک چیزی در حدود 600 تا 700 مگابایت است.

در مورد موضوع بحث فکر می کنم صدا سیمای ایران یکی از افتضاح ترین صدا و سیماهای جهان است4fvfcja البته بگم نسبت به سالهای گذشته داره بهتر میشه ولی کماکان افتضاح است. از همه نظر یک بعدی است! گویا فقط یک بعد برای مغزشون تعریف شده:icon_biggrin
hahahaha

توی نظر سنجی هایی که با مردم میکنه ، همه موافقن ! حتی یه نفر نظر مخالفم پخش نمیکنه!

مدیریت بحرانشونم ضعیفه گاهی خبری پخش میکنن که بحران تولید میکنه ! مثلن برای سهم.یه بندی بن.زین قرار نبود خبر و ساعت شروعش توی وزا.رت نف.ت داده بشه ، صدا سیما خبر داد که از ساعت 9 شروع میشه ...نتیجه بحران و آش.وب توی پمپ بنزین ها و آتیشسوزی و .. خیلی دردسرهای دیگه شد .

به علت پخش یه برنامه بی ربط ساعت پخش برنامشون رو عقب جلو میکنن ، مردم مگه الافن یا وقتشون رو دادن به شما که برنامه هاشون رو هر وقت دلتون خواست و بی برنامه پخش کنین؟ ساعت که میدن باید منظم و مداوم تتوی ساعت خودش پخش بشه ..
سریال ها هم که افتضاح جزء چند تا ...
(1389 آذر 9، 14:32)davod_2005 نوشته است: [ -> ]وای علیرضا اگر یک سیلی تو گوش ما میزدی بهتر از این بود که نقل قول کنی.[تصویر:  sad0020.gif] حالا چون اینطوری بهمون حمله کردی دلایلم رو توضیح نمیدم.بویو

1744337bve7cd1t81

من کی حمله کردم Khansariha (134)
فقط دلیل خواستم من ، جدی ناراحت شدی ؟!
صدا و سیما نوعی طرز فکر داره که طبق اون پیش میره ، کاری به علایق مردم نداره ، اهدافی رو دنبال می کنه که خودش می خواد
یک روز برنامه های صدا و سیما رو کاملا نگاه کنیم چند درصد مذهبی ، سیاسی ، مزخرف! و سرگرم کننده داره؟؟؟
گاها برنامه هایی از تلویزیون پخش میشه که صرفا برای پرکردن وقت به کار میره ، واقعا خنده داره ...از روستا و دهات و گوسفند در ساعات بیکاری مردم گزارش پخش کردن واقعا چقدر بیننده به خودش جذب می کنه؟
جالبه گهگاهی که ساعات ظهر شبکه 1 رو میزنم به انتقاد از شبکه های ماهواره ای می پردازه اما خود شبکه های دولتی ما هیچ تلاشی برای جذب مخاطب نمی کنند که مردم از شبکه های ماهواره ای دست بردارن

همونطور که میدونیم 4 شبکه خصوصی فارسی زبان ماهواره ای دارن به قدرت به کارشون ادامه میدن و پیشرفت فوق العاده ای دارن
شبکه فارسی زبان معروف .... که تو لندن هست به دلیل پیشرفت فوق العاده تو کارش شبکه موزیکش رو جدا کرد (شبکه های ایرانی چقدر وقت برای بخش موزیک و سرگرمی میگذاره؟) و 24 ساعته به پخش فیلم های سینمایی معروف و سریال های جذاب می پردازه(مقایسه کنین با جشنواره فیلم های سینمایی!!! شبکه های صدا و سیما که واقعا مقایسه این دو اصلا معقول نیست و اختلاف سطح فیلم ها فاجعه ست!)
جدیدا در ساعات ظهر کارتون های بسیار زیبا و با کیفیت رو نشون میده قراره که شبکه ای جدید برای کودکان (پخش کارتون و سرگرمی 24 ساعته) بسازه اما شبکه های صدا و سیما هیچ هنری در ساخت کارتون ندارند که هیچ ، کارتون های غربی رو هم قبول ندارند و فقط با چند مجری به ظاهر وقتی رو برای کودکان اختصاص میدن

در صدای و سیمای ایران اصل غم ، اصل اساسی و مهمیه! ، نباید جنگی پخش شه که مردم رو به تحریک واداره ، یک وقت ایرونیها از حالت عادی خارج شن صدا و سیما چطوری جواب مردم رو بده؟؟!!!
پس بیاین به خوش نشین ها ببالیم که لطف بزرگی در حق ما کردن که این سریال رو پخش می کنند
چرا قهوه تلخ در شبکه های صدا و سیما پخش نشد؟واقعا عجیب نبود که با پخش سریال های مهران مدیری موافقت نشه؟

و اما در مورد پیشرفت صدا و سیما...
باید ببینیم که چه پیشرفتی مد نظر ماست؟ مطلق یا نسبی؟اگه صدا و سیما رو به تنهایی نگاه کنیم چندان مهم نیست که پیشرفت داره یا پسرفت ، اما وقتی صدا و سیما (با بودجه ی دولتی) رو در کنار حداقل همین 4 شبکه فارسی زبان ماهواره ای خصوصی (که هیچ کمک مالی دولتی ندارند) قرار میدیم باید بگم به شدت نسبت به اونا پسرفت داره و روز به روز از بیننده های صدا و سیما کم میشه (مدرک : مقایسه بینندگان صدا و سیما قبل از شهریور 88 و بعد از اون ، موقعی که شبکه جدید فارسی... به رقیب جدی شبکه های دولتی ایران تبدیل شد)

نکته مثبت صدا و سیما که اونو از سایر شبکه ها متمایز می کنه پخش غیرقانونی مسابقات ورزشی نظیر جام جهانی امسال یا مسابقات لیگ های معتبر اروپایی (مثه ال کلاسیکوی دیشب!) هست که دیگه بقیه شبکه های خصوصی اینطوری نمیتونن به نقض قانون کپی رایت بپردازند!!!

در جمع بندی حرف هام بگم که ایران به دلیل اختلافاتی که در زمینه های مختلف نظیر مذهبی ، سیاسی ، فرهنگی داره ، قادر به پخش هر نوع برنامه ای برای همگان نیست و این موضوع صدمه ای شدید به اقتدار شبکه های دولتی زده ، مدیران صدا و سیما کاملا متوجه این امر هستند و شاهد کم شدن روز به روز بینندگانشونن اما چاره چیست؟!!!
بله دیگه پرشان جان همونطوری که گفتی مشکل اینه که صدا و سیمای ما فقط می خواد وقت پر بکنه ... حالا ما به همینش راضی هستیم ، مشکل اینجاست همینم بلد نیست که چطوری و با چه برنامه هایی وقت مخاطبش را پر کنه که حداقل توهین به شعور مخاطبی نکنه که نشسته جلوی تلویزیون ..
البته من بیشتر سیما را مد نظر قرار می دهم و در مورد رادیو اظهار نظر نمی کنم چون اصلا رایو گوش نمی دهم .. لطفا در این مورد هم دوستانی که اهل شبکه های رادیویی هستند نظر بدهند ..

اصلا ما نمی تونیم شبکه های خصوصی ماهواره را با صدا و سیمای خودمون مقایسه کنیم چون اصلا قابل مقایسه نیستند ..
سریال ها و فیلم هایی باید پخش بشه که مطابق میل اونهاست نه مطابق میل مخاطب .. مشکل همینه که مخاطب اینجا نادیده گرفته می شود .. البته مردم هم اینجا یه کم مقصرند.. متاسفانه بعضی از مردم از ظرفیت خیلی خیلی پایینی برخوردارند و هر چیزی را از تلویزیون قبول نمی کنند ..
یه مثال خیلی خیلی پیش پا افتاده می زنم ..
اخیرا یه پیام بازرگانی پخش میشه با نام ایزی لایف .. بعضی ها در این مورد اعتراض کرده بودند به صدا و سیما که چرا این مورد باید پخش بشه از تلویزیون ..
خب ببینید اینم پایین بودن سطح فکری مردم رو می رسونه .. مثلا اگر یه شبکه بیاد در مورد مسائل جنسی صحبت کنه چه ایرادی داره ؟ ... یه برنامه بذاره مثلا برای همین خودارضایی .. اما بعد از اون همه هجوم میارن به سمت صدا و سیما که چرا اینا را پخش کردی .. بنابراین یه کم هم مردم مقصرند.

به گفته ی پرشان غم در صدا و سیما اصل مهمیه .. نه در صدا و سیما بلکه در کل کشور ... شما اگر برنامه های مخصوص ایام عزا را با ایام شادی مقایسه کنید به خوبی این موضوع را در می یابید.....حالا گذشته از این برنامه های مخصوص ایام عزا و عزاداریشون هم مناسب نیست .. اینا فکر می کنند مردم اون روز فقط باید غمگین باشند، همین .. نمیان برنامه های مناسبی پخش کنند که حداقل مخاطب استفاده کنه ، اینقدر برنامه های روزهای ذکرشدشون مزخرفه که به جرئت می گم اکثریت مردم در اون روز خیلی خیلی کم سراغ تلویزیون می روند .

به نظر من ایراد اول بر می گرده به مدیریت .. مدیر باید مقتضی با زمان حال تصمیم بگیره و صرفا روش مدیریتی که قبل از او اجرا می شده را در پیش نگیره ..
نظر بعدی من اینه که اگه موافقت می شد که شبکه های خصوصی ایجاد بشوند خیلی خیلی وضع بهتر می شد که متاسفانه هیچ گاه نمی خواهند حتی به این موضوع فکر کنند!
حرف دل منو زدی علیرضا...مخصوصا در مورد برنامه های ایام عزاداری
شبکه های خصوصی هم با اینکه به صورت ماهواره ای مجوز پخش داده شده (نظیر شبکه مهاجر) ، اما باز هم هیچ پیشرفتی در کار اون ها هم مشاهده نمیشه یعنی نه تنها مشکل از مسئولین شبکه های دولتی ست بلکه مدیران شبکه های خصوصی ایران هم به شدت در تهیه و رشد شبکه ها ضعف دارند ، فکر کنم علت اون هم توجه فوق العاده به مسئله مادی باشه


چرا بچه ها انقدر کم میان به تاپیک میزگرد؟ من خودمم از این تاپیک از بس تارعنکبوت بسته یادم رفته بود4fvfcja ، قدیما از تاپیکای داغ کانون بود ، نیاز به حمایت مسئولین کانون داریم cheshmak،
میزگرد رو داغش کنین لطفا!
سلام!
نقل قول: اهدافی رو دنبال می کنه که خودش می خواد
واقعا کدوم حرکت صدا و سیما باعث شده شما فکر کنید صدا و سیما هدف هم داره؟! چه برسه به اینکه بخواد دنبالشون هم بکنه!
نقل قول: گاها برنامه هایی از تلویزیون پخش میشه که صرفا برای پرکردن وقت به کار میره
اگه قرار بود من این جمله رو بنویسم، ترجیح می‌دادم از قید "اکثرا" به جای "گاها" استفاده کنم.
نقل قول: شبکه های صدا و سیما هیچ هنری در ساخت کارتون ندارند که هیچ ، کارتون های غربی رو هم قبول ندارند و فقط با چند مجری به ظاهر وقتی رو برای کودکان اختصاص میدن
نه تنها هنری ندارند، بلکه چشمه هنر دیگران رو هم خشک می‌کنند! چند تا قانون جالب و کاربردی هم جدیدا در عرصۀ پخش و تولید انیمیشن داخلی گذاشتن؛ مثلا اینکه مضامین مذهبی در انیمیشن‌ها باید استفاده بشه یا اینکه هیچ نوع (جدا هیچ نوع) موسیقی نباید در انیمیشن‌ها به کار بره!(فکر کن!).(یکی از دوستان که در یه شرکت خصوصی حرفه‌ای انیماتوره این اطلاعات رو در اختیارم گذاشته. تازه! اگه شک دارین می‌تونین یدونه از این کارتون‌های ملی جدید رو چند بار از اول تا آخر (یا بر عکس) مرور کنید تا ببینید هیچ نوع موسیقی توشون به کار نرفته)
(فکر کن! داستان بز زنگوله پا با مضامین مذهبی و بدون موسیقی، مخصوص خردسالان! هرهرهرهرهر......! در ادامه اگه حوصله داشتم یه فیلمنامه بز زنگوله پا با مضامین مذهبی براتون می‌نویسم!)
نقل قول: اما وقتی صدا و سیما (با بودجه ی دولتی) رو در کنار حداقل همین 4 شبکه فارسی زبان ماهواره ای خصوصی (که هیچ کمک مالی دولتی ندارند) قرار میدیم....
اصولا صدا و سیما هم مثل سایر سازمانهای دولتی یه بخش اداری داره و همین باعث می‌شه ما توقعاتمون رو بیاریم پایین و از این سازمان خیلی انتظار نداشته با شیم به ازای ورودی عظیمی که داره، خروجی خاصی داشته باشه!
(-پیف پیف! بوی چیه؟! بوی حرف سی.یا.سی می‌آد! پدر سوخته! بدم پستتو حذف کنن؟! بدم اعتبارت رو کم کنن؟! بدم ban کننت؟! می‌دم اون پدر پدر پدر سوخته‌ات رو در بیارن! مگه قوانین سایتو نخوندی پدر سوخته؟!
-چشم! چشم! دیگه قول می‌دم تکرار نشه!در واقع قول می‌دم سعی کنم تکرار نشه!)
نقل قول: نکته مثبت صدا و سیما که اونو از سایر شبکه ها متمایز می کنه پخش غیرقانونی مسابقات ورزشی...
من عاشق اون مارک سبزی‌ام که روی آرم کانال مورد سرقت می‌اندازن! هر دفه می‌بینم خندم می‌گیره!


این چند تا نکته رو پرشان اشاره کرده بود که 100% موافقم. یه فاز مهم دیگۀ قضیه که پرشان و علیرضا بهش اشاره نکردن اخبار بود.
مردم ممکنه برنامه‌های تکراری و حوصله سر بر و غمگین رو تحمل کنن، ولی تحمل دروغ کار واقعا سختیه! کار به ابعاد سی.یا.سیش ندارم (چون می‌دونم اگه کار داشته باشم با دوستان بحثمون می‌شه و کار به جاهای باریک می‌کشه و من بن می‌شم! کلا هدف کانون این نیست و جای این حرفا اینجا نیست)، اگه از نظر اقتصادی، اجتماعی و ... هم بررسی کنیم می‌بینیم که وضع خیلی خرابه.
همۀ هدف مردم از رفتن به سمت ماهواره سریال و.. نیست بلکه اخبار هم هست.(می‌تونم بگم بیشترش همینه). وقتی ص.س. (صدا و سیما) مسایلی مثل گرانی و تورم رو وارونه پوشش می‌ده معلومه که ملت می‌گرخن می‌رن اون کانالایی رو نگاه می‌کنند که (هر چند دروغ و با اغراق و هدفمند) اخبار گرانی رو پوشش می‌ده رو نگاه می‌کنند، چون به نظرشون اونا راست‌تر می‌گن! معلومه منی که صبح رفتم گوجه رو کیلویی 3500 خریدم وقتی می‌بینم طرف از تلفیزیون(!) تو چشمم زل می‌زنه و می‌گه "گوجه تو محل ما کیلویی 500 تومنه" کف بالا می‌آرم و می‌زنم اون کانالی که می‌گه کیلویی 4000 تومنه! (جاتون خالی مادرم دیشب املت پخته بود، به شوخی می‌گفت "بخورید که از این غذاهای اعیونی دیگه ممکنه گیرتون نیاد!"). یا در مسایل اجتماعی مثل اعتیاد، فحشا، یا اصلا همین مشکل خودمون خ.ا.، که دیگه نوبره! حتی همون خبر دروغه رو هم پخش نمی‌کنن! من وقتی می‌بینم ص.س. هیچی از مشکل من نمی‌گه، می‌زنم بو.بو.سی. یا رادیو دیروز(!) که راجع به مشکل خ.ا. مستند می‌سازن و کارشناس می‌آرن رو نگاه می‌کنم.

در نهایت اینکه یه مشکل(هر مشکلی) با حذف صورت مسئله یا پشت گوش انداختنش مطمئنا حل نمی‌شه هیچی، بزرگ‌تر و بغرنج‌تر هم می‌شه. ص.س. با این رویه که در پیش گرفته داره ظلم بزرگی در حق ما و خودش و لطف بزرگی در حق رسانه‎های اونوری می‌کنه.



(حالا که پستم رو نگاه می‌کنم، می‌بینم چه پست عظیمی شد! پس یه تشکر ویژه از کسایی می‌کنم که پستم رو کامل خوندن!)
الآن پستهای قبل تر رو هم خوندم، امیر علی گفته:
نقل قول: ...که من فکر کنم صدا و سیما داره پیشرفت میکنه!

باید اعتراف کنم در زمینۀ اخبار (کمی)با این حرف موافقم.(در زمینه‌های دیگه نمی‌تونم موافق باشم چون جز اخبار از ص.س. چیز دیگه‌ای نمی‌بینم.)
نشانۀ این حرفم هم برنامه‌هایی مثل "صرفا جهت اطلاع" و اخبار ساعت 21 هست.(که خود اینها هم (متاسفانه) تقلیدی از(به ترتیب) برنام‌های "پارازیت"(از شبکۀ "صدای یانکیها") و کانال "بو.بو.سی" هستن)
اما هنوز وضع از دو سال پیش بدتره. اون موقع هر اخباری رو که می‌دیدی به غیر از پوشش اخبار کلی(که تو همشون ثابت بود)، یه آیتمهای خاص خودشون رو هم داشتن که باعث خاص شدنشون می‌شد؛ مثلا اخبار ساعت 22 با 20:30 با 19 کاملا فرق می‌کرد و هر کدوم حال و هوای خاص خودشو داشت. ولی الآن تنها فرق اخبارهای مختلف مجریهاشون هستند! و گرنه خبرها و گزارشها الف تا ی فرق نمی‌کنه.(به جز 20:30 که یه کم خاله زنکی تره!)
به هرحال معلومه که خودشون هم بالاخره یه چیزایی فهمیدن و دارن یه دست و پاهایی هم می‌زنن.
نقل قول: یه فاز مهم دیگۀ قضیه که پرشان و علیرضا بهش اشاره نکردن اخبار بود.

من اخبار رو می خواستم مطرح کنم اما دیدم ارزش نداره چون همه می دونند 4fvfcja..جدای از این که من دهنم چفت و بست درست حسابی نداره و مسائل ممنوعه رو مطرح می کردم که دیگه هیچی.....
--
متاسفانه دوستان خیلی خیلی کم در این تاپیک فعالیت دارند و کم لطفی دارند نسبت به این تاپیک .. این تاپیک می تونه خیلی گرمتر از اینا باشه هااا.
به نظر من بهتره هر چند روز یه بار یه موضوعی مطرح کنیم و در موردش بحث کنیم به نظرم جالب میشهcheshmak.
علیرضا جون من ناراحت نشدم داشتم شوخی میکردم.آقا اگه اینطوری یکدفعه بگید صدا سیما همه کارمنداش رو بندازه بیرون و در و قفل کنه برن خونه دیگه.بابا شما اگر چند سال پیش تلویزیون نگاه میکردید چی میگفتید.ساعت ده شب سرود جمهوری اسلامی ایران پخش میشد و بعد صدای بوق که مثلا برنامه تموم شد.تلویزیون فقط کشتی و فوتبال رو نشون میداد و تازه از اخبار ورزش هم خبری نبود.فیلمهای که یک ذره مورد داشتن رو اصلا پخش نمیکردند اما الان اوضاع هر روز داره بهتر میشه.حرف منو قبول ندارید پس برید همون ما ه واره رو نگاه کنید(بهتر هم هست)4fvfcja
با توجه به اینکه ایام محرمه و اکثرا مشغول عزاداری ، بد نیست بحثی رو باز کنیم در ارتباط با نحوه عزاداری مردم ، مداحی ها ، سخنرانی ها و کلا اعمالی که در این ایام انجام میدیم ، آیا سوگواری های ما واقعا برای امام حسینه ، مداحی ها چه تأثیری بر ما میگذاره؟
آیا متناسب با اهداف امام حسین عزاداری می کنیم ؟
یا علی...
سلام به همه.317
منم با نظرAlireza موافقم.
اینکه هر چند وقت یک بار موضوعی رو مطرح کنیم که دربارش بحث کنیم.
موفق با شید همهKhansariha (18)Khansariha (48)Khansariha (48)Khansariha (18)Khansariha (18)
سلام
بسم الله...

منطقي مستدل و آروم بحث كنين...

ياعلي.
چرا بحث رو به اینجا کشیدید؟بعضی از دوستان علاقه شدیدی به جبهه گیری علیه هر موضوعی دارن.مثلا بگو ابر سفیده بعد اونا میگن اخه چرا وقتی نمیدونی حرف میزنی یک کتاب بیار یا یک مستند.من هیچ نظری ندارم دوستان با علم و منطق میتونن این بحث رو ادامه بدن.
اي برادر چرا همچين ميكنين؟؟؟؟
4fvfcja
خب جاي بحث اينجاست ديگه...
و شما دقت كن..دو سه نفر از رفقا خواستن كه بحث بياد اينجا...نه؟!!

تازشم ابر ها هم سفيدن هم سياه هم سرخ هم خاكستري....!!!

عقل سليم حكم ميكنه(اونم تو هزاره سوم با موج و تهاجم همه طرفه اطلاعات كه صحت و بي غرض بودن خيليش شبه ناك هست) كه تموم حرفامون با دليل باشه..
همون كتاب ، سند و ...الان ديگه وقت و دوره اين نيست كه فقط به مشاهدات تكيه كنيم...
(آقا من منظورم كلي بود ها !)

به هر حال اگه دوست دارين بحثي بشه..و صد البته از نظر من بهتره كه با هدف نتيجه گيري باشه نه كرسي نشوندن عقايد(!) اينجا مناسب ترين جاست..

موفق باشين..
ياعلي.