کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چنین سوالهایی رو نمیشه با یقین جوووواب داد !!

چرااااااااا؟

چون که امروزه داریم می بینیم که هر روز صدها مطالب و کشفیات علمی صورت می گیره و خیلی از وقتها مطالب و باورهای علمی و نظریه های قبلی رد میشه !!


سوال :ایا میشه گفت ما امروز به نهایت علم رسیدیم به طوری که دیگه مطلبی به صورت راز و کشف نشده باقی نمووونده ؟؟؟
واااااااااااااااااااااااا

خب این اثبات شده که باکتری ها جفت نیستن و خودشون تقسیم میشن و تبدیل میشن به دو باکتری... چیزی که اثبات شده که دیگه بحثی توش نیست

تازه بعضی از موجودات تک جنسی هستن مثل حلزون بود فک کنم دقیق یادم نیست

ممنون خسسسته جان ولی اخه این که نشد تا آدم گیر بکنه بگه عقل ادم به اونجا نمیرسه نمیدونم علم هنوز به اونجا نرسیده... اگه جواب قانع کنننده دارین لطفن پست بدین... منی که دارم سوال میکنم منتظر یه جوابم که قانع ام کنه نه این حرفایی که از 7 سالگی تو گوشمون خوندن...
به نظر من این جفت مفهوم ریاضی دارد نه اون جفتی که معنای همسر یا پارتنر می دهد...
مثلا به قسمتی از یک مقاله توجه کنید:
خداوند در قرآن مي‌فرمايد: ما همه چيز را جفت آفريديم. اين واژه‌ در ادبيات مديريت جديد به نام «Bifurcation» يا دوتايي شدن هر نظام طبيعي و واقعي است. خلقت انسان در همه اعضا و اجزا مانند سلسله عروق و اعصاب دوتايي است. وقتي تصاوير بسيار زيباي اسرار و رموز كشف شده خلقت و هستي را كه براساس رياضيات جديد فراكتالي ابداع شده است مي‌نگريد، در همه آن‌ها فرمول‌هاي تئوري نظم در بي‌نظمي يعني دوتايي شدن تكرار مي‌شود. تئوري ارائه شده در كشف راز كهكشان ـ كه «پروفسور هنون»، برنده جايزه نوبل، آن را ارائه كرده است‌ ـ اين‌است‌كه چرا كهكشان با اين‌همه تغييرات مداوم تا به حال نابود نشده است و چرا اين‌همه تلاطم سبب نشده كه از بين برود؟ او ثابت مي‌كند كه تمامي اين سياره‌ها دو‌به‌دو دوريك مدار مي‌چرخند. در هر لحظه، مدار يكي از اين دوتايي‌ها به دليل دريافت يك نوع انرژي باز مي‌شود و يكي از آن‌ها آزاد شده و از مدار خارج مي‌شود. انرژي گرمايي توليد شده سبب بازشدن مدار كناري گرديده و يكي هم از اين مدار خارج مي‌شود. دو سياره بيرون افتاده يك مدار جديد ايجاد مي‌كنند و آن دو كه در داخل مدارهاي اوليه بودند، مدار جديد ديگري به‌وجود مي‌آورند. «هنون» نتيجه‌گيري مي‌كند كه كل خلقت در اجزا، دايماً متغير، زنده و منعطف است؛ ولي در كل، ثابت و از نمودار يكساني برخوردار است.

در مورد باکتری مثلا اون تقسیم دوتایی که انجام میدن ، خب دوتا باکتری زاییده می شوند و به نظر من همان معنای جفت قران را می دهد،یعنی باکتری به صورت جفت به وجود می آید.(البته این نظر منه)
عجب تحليل زيبايي بود. ممنون كشتي گير. بايد ساك دومم رو هم باز كنم.

از اون جهت كه من واقعا جوابي نداشتم چيزي نتونستم بگم. اما واقعا باكتري ها هم دوتايي ميشن. البته بايد در مورد تقسيم سلولي و دليل اون هم واقف شد. چون حتما دليلي براي تقسيم هسته هاي سلول ها وجود داره.
من واقعا از علم و محتواي كشف شده تقسيمات سلولي بي خبر هستم، ولي براي من منطقي نيست كه بدون دليل يك هسته سلول به دو قسمت تقسيم بشه و اين تقسيمات ادامه پيدا كنه. حتما دليلي براي اين موضوع وجود داره كه يا كشف نشده يا ما بي خبريم.

البته ممكنه همه به اين جواب من ايراد بگيرن، چون واقعا چيزي از تقسيمات سلولي نميدونم.
اما يه لحظه فكر كنيد. هيچ چيز زنده اي نميتونه بدون دليل و تنها به دليل بزرگ شدن به دو قسمت تبديل بشه. به نظرم ميرسه كه در هر هسته سلول جفتي كشف نشده وجود داره كه توانايي جدا شدن از هم و به قول كشتيگير دوتايي شدن رو دارن كه در هر كدوم اين جفت در دلشون هست. مثل يك انسان كه درسته فقط ميتونه مذكر يا مؤنث باشه اما توانايي توليد چه مؤنث و چه مذكر رو داره. به دليل كروموزوم هايي كه در بدنش هست. مگه اين عناصر مشخص كننده (هر چند در تمام سلول ها هستند) چند درصد كل جرم جسم يا حجم جسم رو تشكيل ميدن. قطعا خيلي كم. حالا يك همچين حالتي رو براي خود سلول فرض كنيد. ميخوام يه دليلي هم براي صحيح بودن صحبت خسته بيارم. فرض كنيد چه ميكروسكپي و چه دستگاه رفتار سنجي براي تحليل سلول و تقسيمات سلولي لازمه؟ تو مهندسي پزشكي در يك حدي به توانايي ساخت ريز دستگاه ها شدن. ميكرو و نانو و تا يه مرحله اي هم پيش رفتن. اما به نظر من خيلي راه براي كشف حقايق دنيا در پيشه و اين روايت هم يادمون باشه كه تا زمان ظهور تنها بخش كوچكي از علم در دست بني آدم خواهد بود. در جواب هدف خانم عرض كردم كه درسته كه علم از خيلي وقت پيش به اين نتيجه رسيده كه تقيسم شدن و دو تا شدن اساس توليد باكتري هاي جديد و حتي سلولهاست، اما مكانيزم دو تا شدن و ساختمان درون باكتري هنوز ناشناخته هست. خيلي از جانور ها و گياهان هم مؤنث هستن هم مذكر يعني نر و ماده رو با هم دارن. جفتشون كنار همه. مثل گلهايي كه صرفا پرچمها قسمت نر گياه و مادگي قسمت ماده گياه هست و البته اين گلها ديگه نر و مادشون جدا از هم نيست اما به هر حال جفت و مكمل هم هستن.
(1389 مرداد 12، 15:44)هدف مقدس نوشته است: [ -> ]واااااااااااااااااااااااا

خب این اثبات شده که باکتری ها جفت نیستن و خودشون تقسیم میشن و تبدیل میشن به دو باکتری... چیزی که اثبات شده که دیگه بحثی توش نیست

تازه بعضی از موجودات تک جنسی هستن مثل حلزون بود فک کنم دقیق یادم نیست

ممنون خسسسته جان ولی اخه این که نشد تا آدم گیر بکنه بگه عقل ادم به اونجا نمیرسه نمیدونم علم هنوز به اونجا نرسیده... اگه جواب قانع کنننده دارین لطفن پست بدین... منی که دارم سوال میکنم منتظر یه جوابم که قانع ام کنه نه این حرفایی که از 7 سالگی تو گوشمون خوندن...

خوب حرف من هووونجا بود !! رو قسمتی که میگی اثبات شده !!

من رو پشرفت علم و دانش صحبت می کنم

یه نمووونه مثلا

تا به امروووز همه می گیم جاذبه هست و تعریف می کنیمش بعد یه اقایی به اسمه اریک ورلیند میاد و دم مورد تئوری جاذبه میگه که >> نیوتن اشتباه کرد! / جاذبه توهم است !! << و ا اشاره به داستان کودکانه "لباس پادشاه" می کنه و میگه که ما همه به همون حالت بودیم تا به حال !!

حالا می بینی که تعصب کشیدن انسان رو دانسته هاش کار ادمهای اهل تفکر نیست !!

من این قسمت قضیه رو به تصویر کشیدم و پست دادم که لحظه ای تفکر تو خواننده های سوالم ایجاد کنم !!
البته شاید منظور قرآن اصلا این نبوده باشه . ما اینطور تفسیرش کردیم .
می تونه خیلی معانی دیگه هم داشته باشه.
می شه حدسهایی زد ، اما هر حدسی بزنم فقط درک شخصی منه و لزومی نداره که درست باشه.
(جدی میگم ، حدسهایی میشه زد)
ممنون دوستان برای جوابهای قشنگتون...

خب ویروس چی؟ اون که تقسیم دو تایی هم نداره، فقط ماده ژنتیکش رو به اشتراک میذاره
براي پاس به اين سؤال ابتدا بايد با ويروس آشنا شد (برگرفته شده از سايت صفر بيست) ، تعريف ويروس در علم و خواص اون به اين شكله:

«ويروس موجودي است كه نه رشد مي‌كند، نه غذا مي‌خورد و نه تنفّس مي‌كند. اما مي‌تواند توليد مثل كرده و شبيه خودش را به وجود آورد. ويروس نه زنده است و نه غير زنده، ويروس‌ ها فقط به اين دليل كه مي‌توانند توليد مثل كنند، به جانداران شبيه‌ هستند. اما بايد دانست كه هر ويروس، فقط هنگامي مي‌تواند توليد مثل كند كه در داخل يك سلّول زنده قرار گرفته باشد. به عبارت ديگر ويروس در بيرون از سلّول هيچ ‌يك از نشانه‌هاي زنده بودن را ندارد و فقط وقتي كه درون يك سلّول زنده وارد مي‌شود، از خود نشانه‌ هاي زندگي را بروز مي‌دهد. در واقع ويروس‌ها انگل‌ هاي اجباري هستند.

ويروس‌ها به قدري كوچك هستند كه با ميكروسكوپ‌ هاي معمولي ديده نمي‌شوند و براي ديدن آن‌ها بايد از ميكروسكوپ ‌هاي بسيار قوي و مخصوص به نام ميكروسكوپ الكتروني استفاده كنيم.

در ساختمان هر ويروس معمولاً يك پوسته‌ پروتئيني و يك مولكول بسيار درشت از ماده‌ وراثتي يافت مي‌شود كه خصوصيات ويروس را به وجود مي‌آورد. گروهي از ويروس‌ها مانند ويروس ايدز، ساختمان پيچيده‌ تري دارند.

[تصویر:  flu_virus_diag.gif]

ويروس‌ها را در هيچ يك از گروه‌ هاي موجودات زنده جاي نمي‌دهند، زيرا سلّول ندارند. يعني هسته، سيتوپلاسم و ... ندارند. ويروس‌ها را مرز ميان موجودات زنده و غير زنده به حساب مي‌آورند.

ويروس‌ها اقسام مختلف دارند و انواع آن‌ها به همه‌ي جانداران ديگر يعني گياهان، جانوران، قارچ‌ها و حتي باكتري ‌ها حمله مي‌كنند و باعث بيماري آن‌ها مي‌شوند. بيشتر ويروس‌ها ضرر دارند و تعداد كمي هم نه فايده دارند و نه ضرر. ولي ويروس‌هايي كه مفيد باشند، بسيار كم و انگشت ‌شمارند.»


قسمت اصلي حرفمو يادم رفت بنويسم : بايد توجه كرد كه توليد مثل ويروسها فقط به خاطر خواص بدن ميزبان انجام ميشه و اين بدن ميزبان هست كه باعث به وجود اومدن ويروس جديد ميشه، يعني ويروس زندگي نميكنه بلكه ميزبان باعث توليد مثل ويروس ميشه و ويروس در رده جانداران نيست كه توانايي توليد مثل و به طبع اون الزام حظور جفت باشه

نحوه تکثیر ویروسها:

اسید نوکلئیک هر ویریون فقط تعداد معدودی از ژنهای لازم برای سنتز ویروسهای جدید را دارا می‌باشد. اکثر آنزیمهای ویروسها توسط سلول میزبان ساخته می‌شوند. نقش آنزیمهای ویروس تقریبا بطور کامل با همانند سازی و آماده کردن اسید نوکلئیک ویروسی ارتباط دارد و هرگز با دستگاه سنتز پروتئینی يا تولید انرژی رابطه‌ای ندارد. مراحل 5 گانه تکثیر ویروس در سلول میزبان به صورت زیر است.

•مرحله رونشینی ویروسها بر روی سلول
•مرحله ورود و نفوذ در سلول
•مرحله بیوسنتز اجزای ویروسی
•مرحله رسیدن و کامل شدن ویروس
•مرحله آزاد شدن ویروس از سلول میزبان و نفوذ آن در سلولهای سالم



يك ويروس كامپيوتري رو در نظر بگيريد كه زندگي براش معني نداره، يعني جان نداره، وقتي وارد سيستم ميشه شروع به كار ميكنه و ممكنه برنامه ريزي بشه كه مثل خودش رو توليد بكنه و تكثير بشه و سيستم رو مختل بكنه.
دو قسم موجود داريم.
موجودات زنده
موجودات بي جان
اين موجودات زنده هستند كه خودشون به طور كلي جفت دارند. ويروس از اين دسته نيست چون اگه بيرون از بدن بمونه ميگنده و خاصيت خودش رو از دست ميده. مثل ميوه، ميوه روي درخت رشد ميكنه اما اگه كنده بشه و مدت زيادي از درخت جدا بشه و خورده نشه ميگنده و خاصيتش رو از دست ميده. ميوه روي درخت يه جورايي زندست اما اين ميوه نيست كه جفت داره. بلكه درخت داراي نر و مادگي هست كه توليد ميوه ميكنه و ذرات ميوه هست كه توليد مثل ميكنن و جفت دارن.
وقتي ميگيم چرا ويروس نر و ماده نداره مثل اينه كه ميگيم چرا سيب نر و ماده نداره.
بايد توجه كرد كه پديد آورنده ي سيب نر و مادگي داره. پديد آورنده ويروسها هم مكمل دارند كه همون بدن ميزبان هست كه نقش درخت رو براي ميوه بازي ميكنه و اگه اين ميزبان انسان باشه خوب خود انسان مثل درخت داراي نر و مادگي هست. مثلا نميشه گفت چرا شيشه پنجره نر و ماده نداره، بلكه بايد توجه كرد سيليس و پيوند اونها در موجودات زنده وجود داشتن كه نر و مادگي داشتن بعد به شكل فسيل در اومدن و بعد از معادن سنگ سيليس به عمل اومدن، و بعد طي فرايندي با تركيبات خاص شد شيشه.

توليد مثل در ذرات ريز سيب هم كه روي درخت هست وجود داره كه باعث رسيدن ميوه و بزرگ شدن اون ميشه. بازم بحث قبلي رو هم تكرار ميكنم اينكه سلولها و ويروسها رو فقط با ميكروسكوپهاي فوق العاده قوي ميشه ديد مشخص ميكنه كه هنز ذرات ريز تشكيل دهنده اون ناشناخته هست و چه بسا (از نظر من قطعا)‌ جفت هايي براي تشكيل اونها وجود داره.
با اجازه هدف خانم و بقیه دوستان
به نظر من بهتره این بحث رو ادامه ندیم ، چون واقعا چیزی برای گفتن وجود نداره
هر چیزی بگیم در حد حدس و گمانه
وقتی گفته شده "همه چیز" ، پس فقط شامل موجودات زنده نیست .
ممنون محمد خان
قران نگفته که ذرات سازنده شون رو جفت ساختیم که گفته همه موجودات رو جفت ساختیم چرا میپیچونین حرفش رو؟ اگه اینجوری باشه که مثلن استغفرالله یه کودکی هم همینجوری یه حرفی بزنه هم میشه هزار جور پیچوندش و کلی مطلب علمی از توش درآورد؟ مثلن بگه اِ مامان سر کبریت آتیش میگیره ما بگیم آها این پی به خاصیت اشتعال پذیری گوگرد برده (این یکی از بزرگترین دغدغه های منه که چرا حرف قران رو میپیچونن تا تبدیلش کنن به نکته علمی؟ وقتی اومده همه موجودات رو جفت آفریدیم خب چه کار به ذرات سازنده شون داریم؟)
باشه عماد خان

خب دیگه چی بگیم؟ راجع به چی بحث کنیم؟ : )
ویرایش شد
طعنه جالبی بود! ولی من نگفتم عقل کلم! میبینم بچه ها خوب جواب میدن منم که سالهاست این سوالا همراهمه گفتم بپرسم... مثلن راجع به باکتری و ویروس جوابهای خوبی دادن من که لذت بردم... دستشون درد نکنه

وای توحید نهههههههههههههه Tears
نگران نباشيد هدف خانم. منظور آقا عماد شما نبوديد من بودم.
من هيچ وقت ادعاي عقل كلي ندارم. من كوچيك همتونم.

من فقط يك موضوع ساده رو بيان كردم گفتم اين كه خدا گفته ما موجودات رو جفت آفريديم معنيش اينه كه سيب هم جفت داره؟
ويروس عين يك سيبه. محصول يك درخته و و اون درخت حتما جفت داره

اتفاقا ما بايد دنبال علم بگرديم بايد سعي كنيم نظريه بديم و بعد به دنبال اثباتش باشيم تا به دنيا ثابت كنيم كه آقا قرآن ما چيزي رو ميگه كه شما فردا كشفش ميكنين. من نپيچوندم، من يه نظريه دادم و بايد دنبال اثباتش باشم.

البته سيب واقعا جفت مذكر و مؤنث نداره. يا حداقل ما نميشناسيم. همونطور كه سيب رو درخت پرورش ميده، ويروس رو هم ميزبانش پرورش ميده و حتي ميزبانش مهندس اصلي ساختمان ويروسه.
من فقط اينو گفتم.

اين چه ربطي به ادعاي عقل كل بودن داشت من دارم ميگم ما از علم هيچي نميدونيم. علم يه روزي كشف ميكنه كه «و من كل شيء خلفنا زوجين لعلكم تذكرون» كه معني عام ميده چه طور در مورد شيشه ملكولها و ليوان سيب و ويروس توجيه ميشه
می بخشید اگه منظورم رو درست نرسوندم . باید از کلمه بهتری استفاده می کردم.
منظورم این بود که برای همه ما چیزهایی وجود داره که نمی دونیم و بهتره از کلمه "نمی دونم" استفاده کنیم.
منظورم شخص خاصی نبود.

از محمد جان و هدف خانم هم به خاطر نظراتشون ممنونم .
سلام

من تو تاپیک نماز صبح منو دعا کن یه پست زدم که بچه ها دهن منو دارن سرویس میکنن... میگم بیایم راجع به فایده های واقعی روزه و فایده هایی که دروغ گفتن بهمون متاسفانه بنویسیم که دیگه دست از سر کچل من یکمی بردارن دوستان... موافقید؟ منم سعی میکنم گفته خودم رو اثبات کنم که حداقل اینقدر متهم نشم به شیکمی حرف زدن موافقید؟ من موافقم!