کانون

نسخه‌ی کامل: میز گرد کانون
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نقل قول: خانمها گاهي جلوي مردها تو صف مياستن

مگه بده برای زن ارزش قایل میشن؟ من هر چی بیشتر نگا میکنم انگار اونا منطقی ترن و پیشرفته تر...

حکمایی که واقعن تو متن زندگیه و مهمه رو خیلی عاقلانه تر اجرا میکنن، حالا نماز شب جماعت خونده شه؟ خب مشکلش چیه؟ ولی مثلن برای زن ارزش زیادی قائلند این مهم تره یا اینکه نماز شب رو جماعت بخونیم یا فرادا؟
ای قوم به حج رفته کجایید کجایید ... معشوق همین جاست بیایید بیایید
معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار ... در بادیه سرگشته شما در چه هوایید
گر صورت بی‌صورت معشوق ببینید ... هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید
ده بار از آن راه بدان خانه برفتید ... یک بار از این خانه بر این بام برآیید
آن خانه لطیفست نشان‌هاش بگفتید ... از خواجه آن خانه نشانی بنمایید
یک دسته گل کو اگر آن باغ بدیدیت ... یک گوهر جان کو اگر از بحر خدایید
با این همه آن رنج شما گنج شما باد ... افسوس که بر گنج شما پرده شمایید
در مورد سوال هدف خانم. خواهر خوبم

اين سوال چند بعد داره. اولا نكته قابل توجه و توصيه به شما اينه كه قرآن رو يكبار حداقل كامل مطالعه كنيد. ولي در باب اينكه گفتيد تمام نعمتهاش يا خوردنيه يا جنسي. يك مسئله اينه كه شما شناخت كافي با قرآن نداريد. بسيار بسيار زيادتره آياتي كه به اين نكته اشاره ميكنه كه نعمتهاي خوردني و نوشيدني و حوري و ليقمان و فلان و فلان ... در بهشت هستن ولي براي عاقلان و متفكران هم جواري خداوند و رسيدن به جوار الهي و سير دائم به سمت خدا و آشنايي با كمالات خداوند كه در بهشت هم ادامه داره و ادغام شدن و محو در اين كمالات براي متفكران بيشتر سودمنده و قابل مقايسه با خوردن و نوشيدن نيست.
چقدر زياده آياتي كه اشاره ميكنه كه در كنار رحمت الهي و همجواري خداوند از نعمتهاي او بهره مند ميشن.
در بسياري از احاديث و تفاسير و خود قرآن در متن صريح به اين نكته اشاره شده كه بهشت مراتب داره همونطور كه جهنم مراتب داره. اينطور نيست كه همه با هم تو يك جا در بهشت باشن. به هيچ وجه مراتب بهشت فرق ميكنه و دليلش هم اينه كه هركس به اندازه تلاشي كه براي شناخت خدا ميكنه بيشتر لياقت حظور در جايي رو كه فراتر هست رو پيدا ميكنه. و اين نكته مهمه كه اين خدا نيست كه ما رو ممنوع ميكنه بلكه اين ما انسانها هستيم كه ظرفيت پذيرش خدا رو با اون عظمت در خودمون ايجاد نكرديم. مثل داستان حضرت موسي كه كوه دوام ديدن عظمت الهي رو نداشت و داغون شد. ما تا زماني كه ظرفيت و دوام درك خداوند رو در اين دنيا ايجاد نكرديم نميتونيم تو بهشت تو جايي كه خداوند قدرت و عظمت خودش رو به انسان عطا ميكنه قرار بگيريم.

بعد دوم مسئله كه مهمه:
اونم اينه كه خواهر من كي گفته كه در اون دنيا گناه هست. به هيچ وجه اونجا گناه وجود نداره و در اونجا هم قوائد و قوانين هست اما مسئله اينه كه اونجا وسوسه هاي شيطان وجود نداره و همه چيز نماد پاكيه و شيطاني نيست كه انسان رو وسوسه به شهوت طلبي و گناه بكنه و خداوند همون جا هم نعمتهاي خانواده و زن و حوريان بهشتي زن نما و ليقمان هاي بهشتي مرد نما رو به انسانها عرضه ميكنه و نعمتهاي مادي خداوند حداقل نعمتهاي بهشتيه بسته به تلاش انسان در كشت پاكي ها در اين دنيا در اون دنيا نمود نعمت پيدا ميكنه.

اينو بدونيد كه در آخرت هم قوانين و مقررات وجود داره و اينطور نيست كه بي حساب كتاب بهتون حوري بدن مسئله اينه كه انسان اونجا زياده خواه نيست وسوسه ي شيطان نيست و اونجا وقتي انسان ها پي نعمت بزرگتري مثل همجواري خداوند ميبرن ديگه اين ها براشون چيزاي پيش و پا افتاده و حداقل نعمت هست.
حظور زن در ابتداي صف نماز موجب بعضي مسائل ميشه كه از نظر اسلام درست نيست و كاملا هم منطقي به نظر مياد ديگه نميتونم اين مشكلاتو توضيح بدم. نوع كشش مردها به زن ها كه بيشتر جنسي هست ايجاب ميكنه زن ها پشت سر بايستند. همين قدر كافيه.

آفرين سروناز خانم ما هم همينو ميگيم. هم كعبه و هم مقصود ماييم
منظور اين شعر همون خود شناسيه. يعني ما انسانها بايد به خودشناسي برسيم تا راه صحيح رو انتخاب كنيم اونموقع ديگه دنيا هم بهشته چرا كه نمود عمل ما و نفس عمل ما بهشتيه. دقيقا صحيحه خوب. منم با اين شعر موافقم. در هر جايي ميشه كنار كعبه بود. اما من حرفام اين شعرو نقض نميكرد. ميتونيد بازم پست قبلي من رو بخونيد و كمي با فكر ببينيد كه ربطي به اين شعر كه منم قبولش دارم نداره. اين شعر نميگه كه عقل شما كافيه بلكه ميگه با كعبه رفتن و عبادت رياكارانه نميشه به خدا رسيد بلكه بايد حقيقت اعمال و درون رو فهميد هزار بار هم كعبه رفتن انسان رو آدم نميكنه. اما خودشناسيه كه از انسان ملك فردوس ميسازه
من با شعرتون موافقم
ممنون دوستان...

من نمیدونم برای اونا هم ارث زن یک سومه و دیه و شهادتش نصف مرده؟
راستی مثلن یه چیزی نمیفهمم ما بر چه مبنایی اینقدر خودمون رو حق میدونیم؟ میدونین انگار مبناش فقط همینه که کجا به دنیا اومدیم... قبول دارین الان اگه تو عربستان به دنیا اومده بودیم هم همین تعصب رو داشتیم نسبت به سنی بودنمون اگه تو هند به دنیا اومده بودیم دلمون میخواست دندونای کسی که مخالف هندوها حرف میزنه رو بشکونیم... مثلن همین که یکی میاد میگه من دندون کسی که مخالف عقیده ام حرفی بزنه رو میشکونم ... این واقعن چه معنی ای میده؟ الان یه هندو بیاد بگه حرف من درست تره و اگه بهش بگیم نه بیاد با افتخار دندون ما رو خرد کنه واقعن چه فکری راجع به دینشون میکنیم؟ جز اینکه این تصور میاد تو ذهنمون که هندو ها عجب آدمای متحجر و خشونت طلبی هستن که حتی اجازه بحث نمیدن؟ کاش ما مسلمون ها ایییییینقدر متعصب نباشیم واقعن وجهه اسلام با همین تعصبمون خراب شده تو دنیا و اکثرن اون رو یه دین خشن میدونن... خب به خاطر همین کارای ماست دیگه حرفم اشتباست؟
شعر رو نذاشتم کسی بگه موافقه یا مخالف ...

انقدر متاثر و متاسفم برای کسانیکه که دارن این بحث رو انقدر بالا و پائین می کنند و میخوان نظرات علامه دهری خودشونو تزریق مغز دیگران کنند . و اول از همه برای خودم متاسفم که هیشکی حرفمو درک نکرد که هیچی ... هزار و یک ایرادم ازش گرفتن . این همه منم منم می کنیم ... کدوممون کاملیم !؟ این همه آی و حدیث نی کشیم بیرون تا باهاش بزنیم تو دهن همدیگه و بگیم که من بیشتر بلدم . کدوممون بهش عمل می کنیم .

واقعا متاسفم ... از صمیم قلب متاسفم
عجب مظلوم واقع شدم من
هر كي مياد به من توهين ميكنه و در مورد من اظهار نظر ميكنه تازه متهمم هم ميكنه. اين شعر سروناز چه معني داشت جز اينكه من از اونايي هستم كه فقط جانماز آب ميكشن و خدا رو نميشناسن و پشت اسم اسلام به مردم ظلم ميكنن.
عيب نداره من از شما ناراحت نميشم. شما دوستاي منيد.
هدف مقدس. من هيچ جا تعصب نگه نداشتم من با علم و منطق حرف زدم. براي من احكام خدا هر روز منطقي تر به نظر ميرسه و من هر روز كه ميگذره متوجه ميشم علم بيشتر به صحتش پي ميبره. شما هم اگر اين مشكلاتي كه بعضي ها به اسم اسلام و ظواهر اون در راند خواري و حق كشي ها ايجاد كردن رو به پاي اسلام حقيقي و قرآن ننويسيد مثل من فكر ميكنيد.
ديه مرد و زن و ارث زن و مرد كاملا منطقي چيده شده و در شيعه و سني يك روال داره.

در مورد ديه:

ديه زن به مرد ميرسه و ديه مرد به زن. پس بايد توجه كرد كه كم بودن ديه زن به نفع خود زنه، چون وقتي مرد ميميره ديه بيشتري به زنش ميرسه. از اونجايي كه زن در جامعه آسيب پذيره بنابراين كاملا منطقيه كه بيشتر بهش پول برسه تا گرفتار فساد و مسائل ديگه نشه و بتونه حداقل يه امكاناتي با اين پول جور كنه. و فرصت هاي ازدواج هم براش فراهم بشه.
اگر ما به جاي اينكه بگيم ديه زن نصف مرده اگه بگيم ديه اي كه به زن ميرسهدو برابر ديه اي كه به مرد ميرسه اونوقت موضوع حل ميشه. چون به لحاظ رواني اينقدر به ما گفتن چرا نصف مرده ديش احساس ميكنيم كه به زن ظلم ميشه. در صورتي كه اين براي زن كه يك موجود آسيب پذيره نفع داره نه ضرر. چون به لحاظ كاري هم امكان سوءاستفاده از زن بيشتره و براي محافظت از خودش و نيازمند نشدن به ديگران پول بيشتري احتياج داره.

در مورد شهادت:
قبل از توضيح به اين مسئله توجه كنيد:
ببينيد يك زن بهتر ميتونه نوزادشو آروم كنه يا يك مرد؟ زن مظهر زيبايي خداست و يك موجود عاطفي و دلسوز و مهربان كه اگر نبود دنيا به كثافت و خونخواري و كشت و كشتار كشيده ميشد و عشق معني نداشت. پس خداوند ميدونست كه نياز به يك موجود عاطفي و مهربان هست تا قدرت طلبي و زور بازوي مرد رو تعديل كنه. در عين حال مرد مظهر جلال و بزرگي خداست و اگر نبود، زن ها با عواطف خودشون زندگيشون رو تبديل به دعوا ها و جنگ ها و ناراحتي هاي عاطفي و دلرنجه ها و محيطي كه عدم احساس امنيت در اون هست تبديل ميكردن. حالا آيا يك زن با عواطف زنانش بهتر ميتونه مثلا بره جنگ از مردش دفاع كنه يا يك زن. منظورم خود ميدان جنگه و الا تاريخ شير زنايي رو ديده كه تو ميدانهاي جنگ به مردا كمك كردن ولي به هر حال اين دوطرفست مردها هم تو كار خونه ممكنه كمك كنن اما حكم كمك داره. بدون زن مرد ميتونه جنگ كنه، بدون مرد زن ميتونه بچه رو آروم كنه اما مرد نه.
ايها رو گفتم براي اينكه بدونيم مرد و زن روحيات متفاوتي دارن كه با هم فرق داره و اين نه براي زن عيبه نه براي مرد.
بالعكس براي اينها مكمل هم هستن نبود هريكي اونيكي رو ناقص ميكنه.
حالا موضوع اينه كه زن موجود عاطفي هست و عاطفي خلق شده تا مدير خوب براي تربيت فرزندان و تقويت عشق و دوست داشتن در خانه باشه. حالا توجه كنيد كه يك انسان كه مظهر عشق هست ممكنه جايي بر عقلش غلبه كنه و احساسات رو بر عقلش ترجيح بده و مثلا براي شهادت به قتلي كه قاتل بدون عمد (مثلا تو تصادف) انجام داده از شرمندگي قاتل و پشيمانيش ناراحت بشه و دلش به حال قاتلي كه ممكنه خيلي هم گريان باشه بسوزه و كمك كردن به قاتل به داغي كه مقتول ديده ترجيح بده و از سر رحم و دلسوزي شهادت به بيگناهي يا شهادت دروغ بده. در حالي كه وظيفه بخشش بر عهده خانواده مقتوله. در اينجا خداوند ميگه دو زن تا اين دو زن بتونند تكيه هم باشن و چون هيچ كدوم نميتونن به هم دروغ بگن و در كنار هم ميتونن به احساسات هم غلبه كنن بيان با هم شهادت بدنند.
يه مثال هم براي مرد ميزنم. اگر يه جايي يك بچه شير بخواد و گريه كنه هزار تا مرد هم بيان نميتونن آرومش كنن و با طنين مادرانه آرومش كنن، چه برسه به دو مرد.

در مورد ارث:

ارث زن به دليل اينكه زن سرمايه اي به اسم مرد ميتونه داشته باشه ( در روال عادي طبيعت زندگي ازدواج ضروريه) و اين مرد ميتونه ازش حمايت كنه كمتر به زن ارث ميرسه. اما مرد وظيفه و مسئوليت نگهداري از زن و بچه داره و بايد بيشتر ارث ببره.
البته نكته مهمي هم كه هست اينه شوهر اون زني هم كه يك سوم ارث برده، ارث دو سوم ميبره و اين در هر صورت تعديل ميكنه.
براي همين هم ميگن با خانواده هاي هم كف ازدواج كنيد خدا هم همينو فرموده. تا مسائلي مثل اين و علاوه بر اين مسائل بزرگتري مثل توسري زدن و خرد كردن و ناراحتي هاي رواني پيش نياد.
سروناز خانم اينطور كه فكر ميكنيد نيست
من اصلا ادعا ندارم كه عامل به تمام اعتقاداتم هستم. ما بحث نميكنيم كه همديگه رو ناراحت كنيم ما بحث ميكنيم كه بيشتر ياد بگيريم. من از حرفهاي خيلي از دوستان خيلي چيزا ياد گرفتم
مثلا اينكه خيلي زود ناراحت نشم در مقابل چيزي كه توهين تلقي كردم و خودم هم طوري صحبت نكنم كه توهين تلقي بشه

شما هم ناراحت نشيد و ميتونيد جواب منطقي و علمي به جواب من بديد و ببينيم به كجا ميرسيم
اين بحثا اصلا بد نيست
من همه شما رو از صميم قلب دوست دارم... پوريا - مقاوم هدف سروناز و همه و همه دوستان
بهتره یک نگاه به سیر تکاملی پست ها از چند صفحه قبل تا حالا بندازین تا ببینین چطور تو هر پست یکی از باورها داره زیر پا گذاشته میشه و این روند همینجور داره ادامه پیدا میکنه...
تصمیم داشتم با دوستان این بحثو ادامه بدم چون فکر میکردم هممون به بعضی چیزها اعتقاد داریم .ولی اشتباه میکردم.
به همین دلیل از این بحث کناره گیری میکنم...چون تا هممون یک شاخص نداشته باشیم که حرفشو همه قبول کنند این بحث به هیچ جا نمیرسه
همین

یا علی
چقدر انرژی صرف بحث کردن می کنین !
من که از این بحثا نتیجه ای نگرفتم هیچ وقت مگه اینکه هربار دلخوری پیش میومده
بی خیال بابا
به جای این بحثا بچسبین به ترک کردنSmiley-face-cool-2
(1389 تير 21، 14:44)digeMigamNAA نوشته است: [ -> ]در بسياري از كتب شيعه و بيشتر كتابهاي سني به اين نكته اشاره شده كه در بسياري از موارد پيامبر بين نماز هاي ظهر وعصر اجماع كردن و اين تو احاديث بسياري از هر دو طيف اومده. اين عيبي نيست كه بخواهيم روش بحث كنيم.

شما ميگي اهل سنت مقدم هستن

من کجای حرفام اینو گفتم؟؟؟17 گفتم بعضی کاراشون از ماشیعه ها بهتره

من ميگم چرا اهل سنت در كشورهاي عربي براي نماز شب اذان ميگن در حالي كه پيامبر حتي يك بار هم اين كارو توصيه نكردن. نماز شب رو بعضي هاشون حتي به جماعت ميخونن. خانمها گاهي جلوي مردها تو صف مياستن.من همچین چیزی رو ندیدم هیچ جا براشون وصل شدن معني نداره. من مدينه رفته بودم يارو تو مغازش نمازش رو وصل كرد به نماز مسجدالنبي. شاخ در آورده بودم.

در ضمن نكته بسيار مهمي كه هست اينه كه مسواك زدن و نماز اول وقت رو ائمه از عاملين به اون بودن و حضرت علي (ع) بسيار احاديث گرانبهايي در مورد اين موضوعات دارن. اينكه ما شيعه ها نماز اول وقت نميخونيم دليل ارجحيت سني ها نيست اين دليلش اينه كه ما شيعه اسمي هستيم نه عامل به شيعه.

اول بريد احاديث رو مطالعه كنيد بعد بيايد ايرادات خودتون رو وارد كنيد.

ميگن سلمان و پيامبر داخل مسجد شدن. اصحاب كه بعد از مدتي ميخواستن داخل بشن ديدن فقط يه جاي پا در بدو ورود به مسجد در روي خاك هاي مسير قرار داره. با هم بحث ميكردن كه سلمان كي از پيامبر جدا شد؟ پس چرا فكر كرديم كه سلمان هم داخل رفت. موضوع رو جويا شدن و مشخص شد سلمان حتي جاي پاي خودش رو هم روي جاي پاي پيامبر ميذاره چون اعتقاد داره كه پيامبر ولايت داره به خودش.

ما عامل به دستورات ائمه نيستيم و الا اين حرفاي شما منطقي نيست. شيعه ميگه ثواب نماز اول وقت با نماز وقت گذشته قابل مقايسه نيست. چون ما عمل نميكنيم اين دليل اين نيست كه شيعه بده.
محمد جون.
من خودم شیعه هستم ، کاملا هم مطمئن هستم در مورد اعتقاداتم. دو سال پیش من خیلی در مورد شیعه و سنی بودن فکر کردم. خودت که می دونی وهابیا چه تبلیغاتی می کنند علیه شیعه ها. یک چند بار حرفای چند نفرشون رو شنیدم و به فکر فرو رفتم. نتیجه ی فکر و کمی هم تحقیق این شد که مطمئن شدم شیعه بهترین است.
من چیز دیگه ای گفتم. گفتم ما بی ایراد نیستیم. ولی قطعا بهتر هستیم از اهل تسنن. این که میگی پیامبر در بعضی موارد اجماع کرده اند درست ولی شاید بنابر ضرورت. در هر صورت هیچ شکی ندارم که اسلام برترین دین و شیعه برترین مذهب است.

راستی دوستانی که میگند بحث نکنید!
فکر نمی کنم بحث کردن بد باشه. خیلی از قضایا روشن میشه. با نظرات مختلف آشنا میشی و خیلی چیزای دیگه. اصلا شاید محمد منو قانع کرد. یا بقیه دوستان قانع شدند. بد نیست داریم کلا آگاه میشم. من خودم خیلی چیزا یاد گرفتم. اطلاعاتم بیشتر شد.

مقاوم جان
این حرفت درست نیست که میگی چون یک شاخص نداریم بحث نمی کنی؟ این که واقعا حرف من این قدر بد بود که این جوری میگید یا نه رو نمی دونم ولی مگه پیامبر با قوم قریش یک شاخص داشتند که بحث می کردند؟ (لطفا به هیچ کی بر نخوره. در مثال مناقشه نیست. این جا من می شم قوم قریش. پس اول به خودم توهین کردم4fvfcja)
بله حق با شماست
اينقدر عجله ميكنم تو نوشتن كه گاها كم توجهي ميكنم و عبارات رو درست انتخاب نميكنم

گفتي كه در بعضي موارد اهل سنت مقدم هستن. بايد اين نكته رو عنوان ميكردم

عرض كنم من با اين چشماي خودم بيرون از مسجد الحرام در حالي كه يه 10 متري با صف نماز جماعت فاصله داشتن خانها صف اول ايستادن در حالي كه از حظور آقايون مطلع بودن... يه 70 متري از باب جبرئيل فاصله داشتن.

اگه 9 آقايون باشن و 2 خانمها يه همچين شكلي داشت:

باب جبرئيل: -----------------------------------------========------------------------
999999999999999999999999999999999...............9999999999999999
999999999999999999999999999999999...............9999999999999999
999999999999999999999999999999999................999999999999999

10 متر فاصله

22222222222999999999999999999999 .................999999999999999
22222222999999999999999999999999..................999999999992222
22299999999999999999999999999999..................999999999992222
22299999999999999999999999999999..................999999999992222
99999999999999999999999999999999...................999999999999999
99999999999999999999999999999999..................999999999999999


حالا اين كه چيزي نيست به خدا صف اول نماز جماعت مسجدالحرام هميشه نيم متري جلوتر از امام جماعت مياستن و اصلا اينو ايراد نميدونن.
راستي پيامبر در بسياري از موارد بين دو نماز اجماع ميكردن.
تو اينترنت هم بگرد شايد باشه
راستي يه موضوع هم بگم
40 روز دعاي عهد و 40 شب نماز شب ميتونه باعث ديدار با امام زمان بشه. اينا رو خيلي ها مثل علي بن مهزيار و ... تجربه كردن.

اما من يه توصيه ي برادرانه به دوستان ميكنم. من نميگم دعاي عهد نخونيد. حتما بخونيد. اما اين نسخه ها رو تو جاي عمومي نپيچيد. اين نسخه ها براي ديدار با ولي عصر براي امثال ما نيست. البته ميتونيم يه روز به اون درجه هم برسيم. اما جاس اينجا نيست. چون ما اول بايد خودسازي كنيم. ترك گناه كنيم. اول واجبات رو حتما عمل كنيم. بعد ترك اولويت ها رو كنار بذاريم. عمل به اولا كنيم. بعد تازه درك كنيم كه براي چي ميخوايم امام رو ببينيم تا بتونيم لياقت درك ايشون رو پيدا كنيم.
والا به جان خودم قسم ميخورم اگه الان ما آقا رو ببينيم اصلا نميدونيم چي بگيم، نميدونيم اصلا براي چي ديديم. اول سعي كنيم به خودشناسي برسيم و روي علوم مختلف تحقيق كنيم بعضي سوالات جوابشون در طبيعت و علوم و احاديث هست. نيازي به ديدن امام نيست. اصلا هدف اينه كه ما روي احاديث دقت كنيم و با عقل خودمون كشف حقيقت كنيم والا با ديدن امام زمان مشكل ما چند تا ميشه مطمئنا اوني كه ميگه قرآن تحريف شده اونموقع هم ميگه كه ايني كه ديديم امام نبود يا از كجا معلوم امام زمان راست ميگه؟ يا ميگه ما خودمون عقل داريم چرا از امام بپرسيم؟
اين اتفاقات تو تاريخ كم نيست. مثل نهروان. به نظر ما اگه ما تو نهروان بوديم با كي بوديم با اشعث يا علي؟ واقعا معلوم نيست.
اين نسخه ها واقعيه و واقعا آدمي كه به عشق ديدار و درك امام زمان 40 روز عبادت معروفه بكنه 100% امام رو خواهد ديد ولي به شرطي كه ديگه اين آقا اعمال واجبات و مستحبات و شناختش از امام كامل باشه.
نه كسي كه تازه ميخواد تصميم بگيره قبول داره يا نه. من هم با اين اعمال سرسري و نمازاي هول هولكي با 40 شب نماز شب بي معرفت نميتونم امام رو ببينم.
به هر حال اعمال معروفه مصاديق بسياري از ديدار امام زمان عج الله فرجه الشريف رو در تاريخ ثبت كرده.
تنها جان ... انقدر خدا رو برای ما غیر قابل دسترس همیشه نشون دادن و اینکه ما هیچوقت حق نداریم بدونیم چرا خدا اینکارو کرد و چرا اون کار و کرد و حق ندارم بفهمیم این اصلا چی یا کی هست ...
سال اول دانشگاه ... واحد اندیشه اسلامی ... کلی بحث شد در اصل توحید و کلی سوال و جواب ... یهو استاد گفت بازم سوال هست ... دستمو گرفتم بالا ... گفتم استاد ... اصلا خدا چه نیازی داشته به افرینش ؟ اونکه دیگه به خودش شک نداشته و از قدرت خوش مطمئن بوده ... پس به کی میخواسته ثابت کنه ؟
استاد هم که هی رنگ عوض کرد ... داد زد و گفت ... خانم فلانی این سوال ها به شما و من نیومده ...بفرمائید بیرون کلاس 17
وبنده از کلاس پرتاب شدم به بیرون . استادی 60-70 ساله این جواب رو به من داد . خیییییییییییییییییییییییییلی جاهای دیگه هم شنیدم از این دسته سوال ها شده و گفتن ما به ذات الهی نباید توهین کنیم و بپرسیم .
بابا جان کی اصلا با توهین کار داره . اصلا میخوایم بدونیم کیه؟ ، چرا ؟ چجوری ؟ کجا ؟ این گناهه ؟ دونستن اینکه ما از کجا اومدیم و به کجا میریم و برای چی گناهه؟ همیشه یه سری لغات دهن پر کن و تکراری و بی سر و ته و الکی توجیح کننده گفتند که نه خودشون می فهمن نه میخوان آدما بفهمن . و حاصلش میشن تمااااااااااااااام این دوستای گلم که توی درد و دل میگن چرا نماز می خونیم چرا روزه میگیریم برای کی و کی گفته .
میگن چرا دین زدگی ؟ چرا دین گریزی ؟ 13
تنها جون گل گفتی باهات به شدت موافقم

آخی ببخشید تند تند سوال میکردم حق با توئه دونه دونه...
: )
سلام.
خیلی ک کردم تا منم یه چیزی بگم.ولی تا حالا همچین تو فکر نرفته بودم.
یه چیزایی میدونم ولی یه چیزایی برام مجهوله!
آخر سر هم به این نتیجه رسیدم چیزی نگم بهتره.
ولی به نظر من مشکل ما ، ایمان به صفات خداوند و یگانگی اون نیست!
مشکل ما مجهول بودن یه چیزایی که میخواییم بفهمیم اما هیچ کسی به ما جواب نمیده!
مثلا;مگه خدا خودش نگفته پرده ها را کنار بزنید و به اسرار عالم پی ببرید؟
پس چرا وقتی ما میخواهیم چیزی رو بدونیم مثل سرونازسرکوب میشیم؟
توهين نكرديم
ما فقط اختلاف نظر هامون رو گفتيم
و گفتيم كه اين اختلاف نظرها تو جزئياته و نشانه برتري قومي به قومي نيست.
بالاخره سروناز خانم هم شايد با من آشتي كنن.
آره. حق با شماست. من فكر ميكنم جواب سوال شما رو بدونم و بتونم كمك كنم. البته تا جايي كه من تحقيق كردم و فكر كردم در موردش.
اگه دوست داريد منم نظراتم رو بگم يه يا علي بگين.
در مورد اينكه خدا چه نيازي به آفرينش داشته من جواب هايي دارم

اما تا سروناز خانم افتخار ندن و رخصت ندن من به احترامشون سكوت ميكنم.
منو ببخشيد بچه ها خيلي كم تو بحث بودم امروز (اصلا نبودم) 17