1392 مهر 6، 8:28
سلام
الحمق شقاء. حماقت، بدبختى است.
.....
پست قبلی ،یه چند تا حدیث گفته بودم.
اونجا که فرموده بودند که،نیت فاسد شد،بلا نازل میشود.
بعدش،بدی درون از بلاهاست.
و اینکه نتیجه شد،نیت فاسد از شقاوت و بدبختی هست.
یه جایی هم قرآن گفته بود که،وارد نمیشود به جهنم مگر شقی.
پس شد، الحمق شقاء.حماقت، بدبختى است.
..........
خوب،داریم ریشه یابی می کنیم که اساس و بنیان چیزی که باعث میشه انگیزه ی اصلاح شدن رو از دست بدیم چی هست.
رسیدیم تا حماقت.
..........
حدیثی هم بود که،نیت فاسد،دردی هست پنهان.
لا داء أدوء من الحمق.هيچ دردى دردناكتر از حماقت نيست.
فهمیدیم که ذکر خدا باعث بصیرت میشود،بصیرت باعث علم میشود،علم باعث نیّت خوب میشود،و حدیثی هم داریم که،نیت خوب صاحبش را وارد بهشت می کند.
لا يدرك مع الحمق مطلب.با حماقت هيچ مطلبى دريافت نشود.
و فهمیدیم که حماقت مانع رسیدن به بصیرت است،و بصیرت هم باعث رسیدن به علم میشود.
لا يستخفّ بالعلم و أهله الّا أحمق جاهل.سبك نشمارد علم و اهل علم را مگر احمق نادان.
ادامه دارد....
الحمق شقاء. حماقت، بدبختى است.
.....
پست قبلی ،یه چند تا حدیث گفته بودم.
اونجا که فرموده بودند که،نیت فاسد شد،بلا نازل میشود.
بعدش،بدی درون از بلاهاست.
و اینکه نتیجه شد،نیت فاسد از شقاوت و بدبختی هست.
یه جایی هم قرآن گفته بود که،وارد نمیشود به جهنم مگر شقی.
پس شد، الحمق شقاء.حماقت، بدبختى است.
..........
خوب،داریم ریشه یابی می کنیم که اساس و بنیان چیزی که باعث میشه انگیزه ی اصلاح شدن رو از دست بدیم چی هست.
رسیدیم تا حماقت.
..........
حدیثی هم بود که،نیت فاسد،دردی هست پنهان.
لا داء أدوء من الحمق.هيچ دردى دردناكتر از حماقت نيست.
فهمیدیم که ذکر خدا باعث بصیرت میشود،بصیرت باعث علم میشود،علم باعث نیّت خوب میشود،و حدیثی هم داریم که،نیت خوب صاحبش را وارد بهشت می کند.
لا يدرك مع الحمق مطلب.با حماقت هيچ مطلبى دريافت نشود.
و فهمیدیم که حماقت مانع رسیدن به بصیرت است،و بصیرت هم باعث رسیدن به علم میشود.
لا يستخفّ بالعلم و أهله الّا أحمق جاهل.سبك نشمارد علم و اهل علم را مگر احمق نادان.
ادامه دارد....