سلام
(1399 ارديبهشت 31، 22:05)هومان نوشته است: [ -> ] (1399 ارديبهشت 31، 20:54)Alfredo نوشته است: [ -> ]من که اصلا سر در نمیارم ...
این همه ورودی ...
چرا یه نفر نمیاد فعالیت کنه ؟؟
فقط ثبت نام میکنن و میرن ... دلیلشو هنوز نفهمیدم ...
از اینکه بعد از این همه مدت آقا هومان از اون همه جمعیت ، شروع به فعالیت
کرد ، خواستم گوسفند بزنم زمین
بابا اصن يك درد سري داشتم،اذر ثبت نام كردم هركار كردم ايميل تاييديه ارسال نميشد
ميرفتم به مسعولا پيام بدم مينوشت باس ايمل تاييد كني
تا ١٥ روز پيش دوباره به فكر افتادم شايد درست شده باشه
اومد ديدم اخ جوننننن درست شده
هومان جان بدموقع ثبت نام کردی. 20 آذر چه وقت ثبت نامه؟
چرا قبل از ثبت نام نیومدی با مدیران هماهنگ کنی چه موقع ثبت نام درسته همون موقع ثبت نام کنی؟
البته در اون زمان امکان ارتباط با مدیران هم فراهم نبود. در هر حال مشکل خودت بوده و نه ما.
واقعیت اینکه با جریاناتی که برای اینترنت کشور تو پاییز ۹۸ رخ داد، ما دچار یه سری چالشها شدیم.
(البته ما ایرانیها دیگه عادت داریم به اینکه شب بخوابیم و صبح با یه شوک از خواب پا شیم)
هاست رو باید به داخل ایران منتقل میکردیم که امکان دسترسی کاربران به سایت مهیا بشه.
و این انتقال باعث شد که یه سری چیزهایی که قبلا درست کار میکرد (مثل ایمیلهای فعالسازی، مثل بخش تماس با مدیران و ...) دیگه کار نکنه و نیاز به تنظیمات مجدد داشت.
اما مشکل دیگهای هم داشتیم.
چندین ماه بود که سایت با مشکل کندی مواجه بود و پشتیبان هاست علیرغم پیگیریهای ده باره من معتقد بود که سایت ما مشکل داره و مشکل از میزبانی اونها نیست.
و من هر کاری میکردم نمیتونستم قانعشون کنم که سایت ما هیچ مشکلی نداره. سایت ما همونیه که قبلا هم بود.
تا اینکه هاست به داخل ایران منتقل شد و طی ۱۰-۱۵ روز اول این انتقال برای من قطعی شد که مشکل از هاست بوده نه از سایت ما.
اما باز هم با موضوع دیگهای مواجه بودیم.
اینکه قرارداد هاست ما رو به اتمام بود و ما تردید داشتیم در ادامه فعالیت کانون روی این هاست.
پشتیبانیهای اون چند ماه اصلا پشتیبانیهای جالبی نبود و پاسخهای درستی دریافت نمیکردم.
از طرفی هم مطمئن نبودم که اگه این ۱۰ روز سرعت سایت به نسبت خوب شده، بعدا هم همین جور خوب باقی بمونه.
(با توجه به اینکه تعداد بیشماری سایت در اون مقطع هاستشون رو از خارج به داخل وارد کردن، اصلا بعید نبود که منابع اختصاص داده شده به سایت ما رو کاهش بدن تا بتونن سایتهای بیشتری رو پشتیبانی کنن.)
لذا ما تا ۱۲ دی ماه هاست رو تمدید نکردیم تا مطمئن بشیم که آیا میخوایم این هاست رو ادامه بدیم یا نمیخوایم.
اگر نمیخوایم ادامه بدیم که دیگه الکی چند هفته وقت نذاریم و پیگیری بابت مشکلات بهوجود اومده (از جمله ایمیلها) انجام ندیم.
چون با منتقل شدن هاست، باز هم باید این پروسهها رو از اول طی میکردیم.
در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ادامه این هاست بهتر از ادامه ندادنش هست.
(هنوز هم گهگاهی کندی یا قطعی داریم اما قابل چشمپوشیه. خیلی بهتر از خیلی هاستهای دیگه)
بعد از تمدید هاست و بعد از اینکه اطمینان حاصل کردم مشکل ایمیلها به خاطر مشکل داخلی سایت نیست، از ۲۰ دی ماه پیگیر حل مشکل از پشتیبان هاست شدم.
اما خدا نکنه کار آدم گیر کسی بیفته.
این پاسخی هست که بعد از رد و بدل شدن چند پیام از پشتیبان هاست دریافت کردم:
اما من بررسی کردم و باز هم مشکل دیدم.
چند روز صبر کردم و پاسخ دریافت نکردم.
احتمالا پشتیبان خسته شده بود. البته علت خستگیش رو (باتوجه به اینکه کار خاصی نمیکرد و همه تستها رو من انجام میدادم) نمیفهمیدم.
خودم دست به کار شدم و هر روز ایمیلها رو چک میکردم.
یه دفعه ارسال میشد یه دفعه ارسال نمیشد.
یه دفعه میرفت هرزنامه. یه دفعه نمیرفت.
روزی ۳ تا ایمیل تو میل سرورهای مختلف میساختم.
چون ایمیلهای قبلی فایدهای نداشتن. میلسرورها وقتی ایمیل قبلی کانون رو وارد اسپم کرده بودن، بعدیها رو هم وارد اسپم میکردن و به تغییر تنظیمات سرور ما توجهی نداشتن.
تستها رو باید هر روز روی ایمیلهایی انجام میدادم که تا به حال ایمیلی از طرف کانون دریافت نکردن.
بالاخره دیدم که مشکل رفع شده و چند روز که پشت سر هم تست کردم، جواب مثبت گرفتم.
فقط اوت لوک مشکل داشت.
اونها در جهت رفع مشکل به من جوابی ندادن.
خودم مجدد بهشون پیام دادم:
باز هم جواب ندادن.
علیرغم تمام تهدیداتی که نوشتن بابت اینکه وقتی تیکت باز دارید مجدد تیکت جدید نزنید، من تیکت جدید ثبت کردم.
در پاسخ گفتن که:
و بعد هم کارشناس محترم گفتن که:
در این لحظه دلم میخواست خفهاش کنم.
و من باز ایمیل جدید ساختم و تست گرفتم
و باز هم مشکل وجود داشت:
اما باز هم جوابی ندادن.
یک ماه صبر کردم و باز هم یه تیکت جدید زدم:
پاسخ کارشناس محترم:
و
من همچنان منتظرم.
چون نوشته لطفا منتظر بمانید.
دیگه هم پیگیری نمیکنم.
چون یا بلد نیستن. یا نمیخوان. یا حوصله ندارن. یا نمیتونن.
در هر حال پیگیری من فایدهای نداره.
از هر ۱۰۰ کاربر شاید یک کاربر باشه که از میل سرورهای متفرقه استفاده کنه.
اما من برای همون یک کاربر هم کاری که از دستم برمیومد رو انجام دادم. وقتی طرف مقابلم کارش رو درست انجام نمیده و من هم دیگه کاری از دستم برنمیاد، ناچارم که این شرایط رو بپذیرم.
وقتی نمیشه، نمیشه دیگه.
ایمیلهای سایت گاهی هنوز دچار مشکل میشه.
اما خدا رو شکر سایت سرعت خوبی داره و چنین اذیت شدنهایی میچربه به مشکلات دیگهای مثل اینکه سایت قطعی وصلی داشته باشه یا کند باشه.
ماه پیش بود خانم یاقوت گفتن بیست و چهار ساعت طول کشیده تا ایمیل بازیابی حساب براشون ارسال بشه.
این یعنی اینکه هنوز گهگاهی نه فقط اوتلوک که بقیه ایمیلها هم دچار مشکل میشه.
من یک هفته روی گوشیم ساعت ۶ بعدازظهر یادآوری گذاشتم که هر روز ایمیلهای سایت رو چک کنم. (از تماس با مدیران، تا ایمیلهای بخش مدیریت تا بازیابی ایمیلها)
خدا رو شکر مشکلی مشاهده نکردم.
هفته بعدش باز هم چک کردم و مشکلی نبود.
به خانم یاقوت گفتم که شانس شما بوده.
ازشون عذرخواهی کردم و ابراز تاسف کردم. (و ایشون هم متقابلا ابراز تاسف کردن
)
این بار هم من از شما عذر میخوام و ابراز تاسف میکنم بابت چند ماهی که میتونستی کانون باشی و نبودی.
و
الان چند ماه هست که تایید ایمیل برداشته شده. اون فیلد موقع ثبت نام دیگه اصلا چک نمیشه و کاربران
بهصورت آنی فعال میشن.
تعداد اشخاصی که درک صحیحی از آدرس ایمیل دارن بهقدری پایین هست که ما ترجیح دادیم بدون صحتسنجی این آدرس، کاربران رو وارد کانون کنیم.
حالا شخص عضو کانون بشه. بعد اونهایی که ایمیل ندارن رو بهشون بگیم که ایمیل بهمون بدید. (برای مواردی مثل فراموشی رمز عبور لازمشون میشه)
از شازده کوچولو خواهش کردم که تا جایی که میتونه حواسش به کاربران بدون ایمیل باشه و ازشون بخواد که ایمیل صحیح به ما بدن.
و
اوووووووف.
مشکل ایمیل فقط یه دونه است. ما خیلی از این یه دونهها داریم.
کاربرانی که طی ۶-۷ ماه گذشته عضو کانون شدن اگه بدونن براشون چه کارهایی انجام شده و چطور به اینجا رسیدن، دربست تو کانون مینشستن و ثانیهای از کانون جدا نمیشدن.
آدم جایی رو که ساده بهش نرسیده، خیلی بیانصافی و قدرنشناسیه که ساده ازش بگذره.
مشکلات و چالشها هست.
اما من هنوز هم معتقدم که بالاخره یه روز خوب میاد.